A wish comes true...

Jag tror alla vi som är hundintresserade någon gång har drömt om att ha en alldeles speciell ras, en ras vi kanske aldrig köpt pga olika omständigtheter utan bara nöjt oss att drömma om.
Jag vet att många drömmer ju om en vit storpudel,någon drömmer om en Afghan andra om en helkuperad Dobermann, jaaa du känner säkert igen dig...

Jag har också haft en dröm i ett par år, jag har berättat om den för några ,men väldigt få...
Den är kanske rätt udda,men det är en hundras jag länge tyckt varit så fin.
Anledningen till att jag inte skaffat den har varit många,men nu tror jag att det känns rätt....
Så rätt det kan kännas varje fall.
Och det är möjligt att jag tagit mig vatten över huvudet för en lång tid framöver ,jaaa jag kanske inte ens mäktar med det hela....
Men jag känner att nu måste jag förverkliga min dröm, jag måste prova.

Jag älskar mina små Toypudlar och dom vill jag abolut inte sluta med som ras ,och kommer inte att göra heller i först taget.
Och jag vet, jag hade ju inte tänkt ha någon mer stor hund efter Amigo...

Men... efter att Piraya gick bort så hastigt så känner jag att jag nog ändå alltid vill ha EN stor hund.Amigo är snart 10år och jag gruvar mig redan för när han ska lämna oss.
Nu menar jag inte gruvar som man kan gruva sig för en måndagmorgon,utan mer en panikartad känsla...

Jag vet att ingen kommer att kunna ersätt honom på något vis i världen hur jag än gör.Men han ska få vara med och prägla en ny liten valp som jag hoppas får ett unns av hans karaktär.

Smartast vore då kanske att ta ett barn efter honom eller ett barnbarn kan man tycka,men några sådana har vi tyvärr inte att tillgå.Och då kan jag lika bra byta ras....Tror jag ; )
Jag vet att jag kanske är helt ute och cyklar nu,men jag måste prova..
Och jag hoppas att Amigo hjälper oss att få detta lilla knytte att bli ett ytte pytte unns av honom uppe i huvé knoppen.
Men som sagt jag är på helt främmande mark nu, jag är så långt från alla hundar jag tidigare haft.

Jag har förutom riesen gått igenom många större raser där uppe i skallen,men väldigt få av dem tilltalar mig.
Jag har massor av gånger backat tillbaka till riesen som jag älskar,men jag har också kunnat tänka mig en Rysk Terrier.Monas ryssar på kennel Zantana är ljuvliga,men i sista sekund har jag gått tillbaka till min gamla dröm och nu har jag kontaktat uppfödaren och han har lovat mig en valp av utsökta linjer av mina drömmars ras.Jag hoppas det blir bra och att jag kommer känna att detta är rätt i slut ändan.

Jag vet att några av er kommer ruska på huvudet och tycka att jag är helgalen,några kommer le och bara luta sig tillbaka och vänta på att det ska barka åt h-vete för att sen få säga -Va va det jag sa,med ett hån flin,några kommer aldrig att förstå eller ens vilja förstå, men jag vet också att några av er kommer glädjas med mig.

Tja det blir som det blir, och beslutet är mitt.

Jag vill hålla det hemligt ett tag till,tills jag vet vem valpen blir.Då ska jag presentera den för er ; )) 

/Erika


Kommentarer
Postat av: Katarina

Du gör såååå rätt Erika, och allt kommer att gå bra. Tänk när valpen kommer ja jag står nog på trappen å trampar den här gången som jag gjorde när ni kom hem med Amigo. Kramen

2010-09-08 @ 20:05:13
Postat av: Pernilla

Efter en em hos dig, utan att alls veta vilken ras du skriver om här så får jag nästan tårar i ögonen...Jag tillhör inte dom som är skeptiker..Bara vansinnigt nyfiken:-)

Lycka till...

2010-09-08 @ 20:33:08
Postat av: Mia

Kommer bli kanonbra Erika!!! Spännande!

2010-09-08 @ 21:17:05
URL: http://miasnya.blogg.se/
Postat av: Dottern

Kommer gå prima mamma, du om någon kommer fixa det! Om inte annat är Pilan beredd på att komma förbi och få lite ordning på valpen, det har hon lovat.



Nån gång ska jag banne mig ha en sandfärgad zaluki!



Kramisar <3

2010-09-08 @ 21:20:48
Postat av: Pernilla igen...

Ja o jag ska ha......om nåt år eller så

2010-09-08 @ 21:31:53
Postat av: Pernilla igen

....men jag börjar med....

2010-09-08 @ 21:34:00
Postat av: Lotta-Djakartas

Fasen va spännande !! det kommer att bli bra oavsett ras tror ja.. o skulle det va en storpudel fr Christer så får du ju nytta av fönen oxå he he .. En gång pudel alltid pudel oavsett storlek ..

Go for it!!!...

2010-09-08 @ 23:44:11
URL: http://www.djakartas.se
Postat av: Marina Persson

...hm... väldigt jobbigt för oss som är nyfiken i en STOR strut ;) Jag gissar på Grand Danois lr Rottweiler :D

En maffig large GD är en dröm som jag haft sedan jag var liten, och någon gång ja...så blir det en sådan. Anledningen till att det inte blir en nu är att jag vill ju föda upp och ställa ut, och med tanke på hur många anmälda ESS det brukar vara så "orkar" jag inte med en till ras som har megamånga anmälda på varje utst.... inte säker på att jag vill föda upp rasen heller! Men en maskot blir det nog framöver :)

Även om jag ofta blir grymt avis på utst. när man ser småhundsfolket kommer med en barnvagn med 3 små burar och typ 18 vavvor lr pappilons i ;) Och 4 kompostgaller så har dom liksom som en hel rasthage med sig på utställning! Och de kan köra Fiat tipo och ha som hundbil...och en 15 kg's säck hundmat räcker i flera månader... och... ja listan kan göras lååång! Men jag blir väl gammal och grå någon gång jag också och då, då blir det 10-15 st pommar ;)

2010-09-09 @ 00:36:36
URL: http://www.kennel-larix.dinstudio.se
Postat av: Christina i Taxinge~

Nääääää Erika! Jag tror faktiskt inte det är lagligt att skriva ett sånt blogginlägg utan att tala om vilken ras du menar!!:-)

Men det kommer att bli sååå bra, det förstår man efter att ha börjat ana vilken sorts människa du är efter troget bloggläsande:-))

Jag har också en hunddröm.....men den handlar inte om ras eller storlek. Jag har en dröm att nån gång kunna ta hand om en hund från hundstallet. Tyvärr lär det aldrig ske. Men drömma kan man ju!

2010-09-09 @ 13:17:42
URL: http://www.123minsida.se/Christinas
Postat av: Erica Andersson

Hörru, det här var ju skittaskigt!!! Attans vad nyfiken jag är!!! Går bort direkt: Rottis, dobermann, schäfer, storpudel?, mm en aussie kanske? eller sankt bernard? nej, för slö.... kanske en airedal terrier... NEJ du måste allt skriva vad du tänker köpa!

Kram Erica

2010-09-09 @ 15:06:35
URL: http://www.alsjobergets.se
Postat av: Lotta-Djakartas

kanske vi ska göra en tävlan om detta.. ja har ett till förslag efter lite klurande.. en afghan från Marc kanske hamnar i Stensätra vad vet ja!!! men då har du ju i varje fall nytta av fönen.. Ja det blir nog bra vilket som, bara den inte kommer att äta upp Pudeli eller pudela så är ja nöjd o glaa.. fick man till det lite i slutändan oxå. he he tävlingen fortsätter ....

2010-09-09 @ 16:11:14
URL: http://www.djakartas.se
Postat av: Mia

I know!!! En Dalmatiner vill du ju ha!!! :)

2010-09-10 @ 07:06:17
URL: http://miasnya.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sibirien husky....?

2010-09-10 @ 20:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0