Vardags lyxet

Brrrrr va höstigt det är nu och min kropp hatar det här vädret, dels den råa kylan och blåsten....
Många heta skumbad blir det nu ; ))

I dag kom mina påslakan, såååå fina.Ska visa bild på dem bara dom torkat och kommit i sängen.
Måste säga att dom är en riktig fullträff.

Idag slutade jag tidigt och jag kände inte riktigt för att fördriva eftermiddagen ute i skogen då det blåser halv storm och är så gråtrist, utan hundarna och jag åkte på en liten shoppingtur in till Owes.
På Owe´s finns det både smått och gott och man kommer aldrig därifrån tomhänt.Även om det idag inte vart så där jätte mycket shoppat idag.
Lurar på att styla om sovrums fönstret,men blev liiite snål.
Men jag ska göra det.Tänkte köra lite Shabby chic stil där,med vit hiss gardin,lampfoten från Owe´s och lampskärmen för nästan 300:- från Trivsamt, den var såååå fin.
Jaaa ,naturligtvis någon passande kruka med tillhörande växt.

I höst burret piggar det alltid upp med lite styling, vardags lyxet ni vet....
Jätte viktigt med vardags lyxet, för att hålla humöret uppe.
Vad har ni för vardags lyx , vad blir ni glad över ?

Själv unnar jag mig ju dom heta och underbart sköna baden varje morgon i princip.
Det kan vara små doftljus, en ny tvål eller bara en god räksmörgås och ett glas vin mitt i veckan.
Men ny inköpta påslakan går inte av för hackor det heller, eller en fika hos kära vänner är också upplyftande.
En fin blomma i fönstret eller lite enklare styling *ler*

Allt som gör vardagen lättare och och roligare är viktigt tycker jag.

Men nu ska jag förgylla en liten stund med att cykla hundar, det kryper i den gamla "mannen" i bädden bredvid mig.Han vill ut och springa och lukta en slag...Så det är väl bara att spotta upp sig,sätta på sig täckajackan och ut och trampa ett slag.



Sen ska vi hem och göra Strömmingsburgare a´la Erika och lite gotta mat åt hundarna med såklart.



För att sen sjunka ner framför tv:n och blippa runt ett slag....

-Näääää undra vad man hade gjort om man varit i Hurghada nu ja *drömmer*
Äch vad är väl en promenad i vattenbrynet till röda havet......


Älskade vänner......

Och Kadar.....har han fått servera några drinkar mån tro sen vi åkte hem ?

*suck* -Vi som bara knäppte med fingrarna : )

Ha det mina vänner //Erika

Kommentarer
Postat av: Katarina

Ja inte vill då jag tillbaka till de där skitstället inte, nej då njuter jag hellere av hösten här hemma med mina hundar och min man. Men det är ju jag de och smaken är som baken!!! Kram

2010-10-07 @ 00:08:33
Postat av: Helene

Funderar och funderar vad som är vardagslyx för mig? Men, är nog att kunna somna på tv-soffan, med familj och hundar omkring mig.... Eller när det finns tid att spela något sällskapsspel allihopa tillsammans. Eller när jag får köpa nån ny grej, har nu beställt nåt som jag ska ha i bilen som handsfree och som gör att jag kan lyssna på spotify genom min iphone.....

2010-10-07 @ 07:21:20
URL: http://barecho.bloggplatsen.se
Postat av: Annika

Ja håller HELT med dej Erika! Jag skulle också kunna åka dit igen, jag stortrivdes!!

Det är bara det att nu ska William med denna gång och då tror jag att jag vill åka till Gran Canaria....mmm låter väl inte helt fel det heller?

Och Kadar då det lilla livet, hoppas han har det bra fast inte vi håller honom sällskap mer...

Kram Annika

2010-10-08 @ 18:14:00
Postat av: Annika igen

Jag ser förresten att det är ju cola till vår wiskey som är med på bilden....mmmmm

2010-10-08 @ 18:16:16
Postat av: Katarina

Haa haa ja här är Erika o Annika nygifta och redan trånar dom efter nån annan, FYYY på er flickor!!!!

2010-10-08 @ 22:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0