Nu är det bestämt !

Idag fick vi veta att det är nr 1 som blir vår lilla jänta.





Jag är skiiiiitans nöjd med valet och känner mig som i ett litet lyckorus nu.
Snart får vi hämta hem henne.

Idag har jag dock ägnat dagen åt plock och städ och massor av fototid.Hanna och jag har dock tagit en lång skön promenad med vovvarna.Sen blev vi bjudna på middag hos C&A på kvällskvisten,mumsfillebabba var det som vanligt !

I övrigt har jag varit på fotokurs i går, ett helt gäng åkte vi till Gysinge för att fota vatten.Och till er som inte vet så är det skiiiiiiit svårt, och till dig Ullis säger jag bara -Det gåååååååår inte utan stativ !
Inte om man vill ha bomulls vatten ; )

Jag börjar nu inse hur extremt lite jag vet om min kamera och om fotografering över huvudtaget.
Jaaaaa att fota med autofocus klarar ju ett barn av ,men när man börjar använda dom andra finesserna en systemkamera har då blir det klurigare,mycket klurigare.....


slängde iväg en bild strax innan jag åkte på ...
Sköna underbara Puddela......


Sen var det som sagt vatten som skulle vara huvudfokus













Men lite annat under fika pausen blev det också ; )









Nu när jag inser hur mycket jag har att lära,är det bara att träna på.
Så idag fick småfåglarna agera modeller, i brist på annat *typ*







Och nu är mina stora fråga...
-Hur f-n får man sparvar knivskarpa ?
Antar att ett stativ med självutlösare är svaret.Men hur jag än vred tycker jag inte jag fick till det.
Jag hade hela fågelbordet med Domherrar,men va hjälper det när bilderna blir så här...




Trött man blir... (syns bättre på stor bild hur brusiga dom är)

Jaaaa nu har jag två grisdagar framför mig, jobb, möten, nätverksträff,yrkesroller och guuuud vet allt.
Uch känns liiite småtungt.

Ha det //Erika


Kommentarer
Postat av: Ullis

GRATTIS till lilla Prinsessan (min favorit av de 2)



Och vad det gäller fotokursen....fan du behöver ju inte gå ju...Det är ju bara lite finjustering, men men en konstnär blir ALDRIG nöjd ;)

2010-10-24 @ 21:45:53
URL: http://www.123minsida.se/ullis
Postat av: Ullis

Grattis till Prinsessan (min favorit av de 2..)



Vad det gäller fotokursen får man ju prestations ångest när man ser dina bilder... Du snackar skiiit de är jätte fina. Ok att du tycker lite finjustering behövs..men men en konstnär är ju ALDRIG nöjd ;)

2010-10-24 @ 22:06:19
URL: http://www.123minsida.se/ullis
Postat av: Barbro

Grattis till snygg hund. Du kommer att ta allt i utställningsringen när det blir dags!

Undrar lite stilla varför du går på fotokurs? Du är ju proffs!!!

2010-10-25 @ 09:51:49
URL: http://www.123minsida.se/kennelbarcols
Postat av: Christina i Taxinge~

Fantastiska bilder tycker jag!

Och underbar hund!!

Grattis till alltihop - vilken massa glädje du har att se fram emot! Och säkert redan har också!

2010-10-25 @ 11:21:09
URL: http://www.123minsida.se/Christinas
Postat av: Erika

Tusen Tack Barbro för alla dina komplimanger,men vad gäller fotokursen så är den mer än välbehövlig.Det finns sååååå mycket att lära sig,inte förrens nu fattar man hur liten del av sin kamera man uttnyttjar.

2010-10-25 @ 19:30:28
Postat av: Helene

Ja, är förmodligen du som inspirerat mig att förverkliga min dröm också... Tack för det!! Och så himla mycket lycka till med Driv-is som det bara går, åh... så pirrigt det kommer att vara på onsdag när ni ska hämta henne. Kommer att tänka på er hela dagen, inte mycket som slår känslan av att få åka och hämta en valp - ja, ska vara när man får barn då...

2010-10-25 @ 22:17:21
URL: http://barecho.bloggplatsen.se
Postat av: Pernilla Gulaker

Håller heeeelt med alla de andra inläggen..men en sak är ju säker..Det gör sablar inte alls lika ont att hämta en valp som att föda barn..

2010-10-26 @ 08:24:12
URL: http://www.trazta.com
Postat av: Annika

Håller med de föregående, det blir alldeles säkert en superhund ni hämtar på onsdag, stort lycka till med henne! (Hon är nog också en Drivis som Björn säger, måste ge mej!)

Sen tycker jag nog Pernilla har en poäng angående barnafödande kontra hämta valp....!

2010-10-26 @ 19:45:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0