Ruggväder=myskväll

Uch vilken ruggig dag det blev idag, en höstdag av det sämre slaget om jag säger så...

Vi hade en riktig mysdag på jobbet idag,popcorn till barnen och kaffe till oss.
Jag hade min tidiga dag idag, jaaa i måndags också.....
Så när jag slutade hämtade jag Drivis hos mamma o pappa som är så underbara och ställer upp som "barnvakt" åt henne, och det hade gåttt så bra.Jag var lite orolig för kisspölarna på deras eklaminatgolv men den lilla rackarn gick in på toa och kissade i duschen *he he*
Flera promenader gick dom på och hon fick se lite av stan.

Tja sen åkte vi hem Drivan och jag och hämtade dom andra hundarna och tog en sväng till Owe´s och tänk där hittar man ju nästan alltid något fint.Jag hade en ljusslinga kvar som jag köpte i Fullerö förra fredagen och den hade jag tänkt att jag skulle ha i en lykta.Men jag har tittat lite här hemma i stan men inte hittat någon lykta som passar riktigt.
Men owe´s dom gör en sällan besviken, den var inte exakt som jag hade tänkt mig ,men med tanke på att jag fick två stycken för 299:- så står jag ut och känner mig lite nöjd.Mysbelysningen är ett faktum i hallen nu ; )



Som hundägare denna årstid så tillhör jag den skaran som nästan växer i hop med dammsugaren och moppen, hela huset stinker ajax och det kan ju iof vara trevligare än doften från de små lämningar Drivis lämnar titt som tätt efter sig.
Guuuuud om det var försommar ändå, eller åtminstone blev kall grader och lite frost.

Nåja städat blir det, inget ont som inte har något gott med sig.
Tänk ibland kan jag inte låta bli att fundera över vissa av mina kollegor som är singlar,bor i lägenhet och inte har så mycket som en bärfis till husdjur, hur mycket tid lägger dom på städning mån tro?
Eller gör dom andra mycket roligare saker kanske,medans en annan moppar och fejar ......
Tja som tur var är det eget val, jaaaa att ha husdjur alltså.Men jag skulle inte vara utan dem för allt smör i småland, det är mina hjärte barn.

Nåja efter all städning blir man hungrig, så idag tog gubben och gjorde hemma gjord pizza.Jaaaa det är ju ändå lill-lördag ; )
Just nu står dom i ugnen och doftar himelskt för en knorrig mage, till den delar vi nog på en iskall öl eller kanske ett glas vitt.



skinka,ost,parmaskinka,grönmögelost,kalamata oliver,lök och svamp


 ost,skinka,parmaost,svamp,lök,oliver och färska tomater.

*** MUMS ***

Sen vet jag av erfarenhet, att när vi satt oss i soffan då tittar han på mig och undrar om jag köpt någe gotta till i kväll ; ))
Och då trollar jag fram en Marabou Winter , ny för i år tror jag va ?



Nu ska vi sätta oss till bords här, ha en bra kväll // Erika

Kommentarer
Postat av: Anonym

Pizza är ju sååå gott. :P

2010-11-04 @ 13:07:57
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0