Fotokurs igen..

Jaa i går var det fotokurs igen näst sista gången, såååå jäkla roligt även om det var riktigt skit väder.Vilket ju i sin tur resulterade i ett väldigt ömmande och stelt finger idag, så nu har jag fixat vantar idag som jag ska ta av fingertopparna på.Borde kanske hjälpa liite varje fall.Men det här är inte min årstid,lederna blir såååå stela.

Men man måste göra det bästa av det och försöka ha roligt så gott det går.Och på fotokursen är det verkligen super kul.
Vi bestämde i går att vi kommer fortsätta till våren på något vis,Sara har lovat att snickra ihop något som kan passa oss då.Dessutom ska vi köra någon gång inomhus och prova på lite porträtt foton : )

I går vart det en hel del bilder, håll till godo ; )















Vatten igen tänker ni nu, men det finns en anledning.
Vi tränar att fota med låååånga slutar tider nämligen.
Och sen ska vi väl i ärlighetens namn också säga att det inte finns så himlans mycket vackert ute i naturen den här årstiden att fota.
Lite längre fram i vinter kommer det säkert bli mycket frost,snöflingor osv

Ett nytt objektiv är nu beställt och det ser jag fram emot att få.Dels att fota med här hemma,men framför allt på resan vi snart ska ut på.

Efter många om och men, efter ett ångestladdat väljande i denna ofantligt stora djungel kom jag till slut fram till att det var ett macro jag nog vela ha, och så fick det bli.
Ett macro med möjligheter till både extrema närbilder,porträtt men också till dugliga landskapsbilder,med dom krav jag har på sådana.

Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro 1:1


Det här är verkligen en hobby som ger mer smak, och den är inte gratis om jag säger så ; )
 

Ni kan ju gissa om kamera och stativ ska med till Gran Canaria.Nu jäklar ska här fotas.

Ha det min vänner // Erika



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0