Vilken helg.

Jaaaa det är inte utan att man känner sig som ett utskitet lingon idag, trött och mör.Men det var värt allt, jätte roligt hade vi.
Jag vet inte riktigt hur jag ska fatta mig här för att ni ska förstå,men jag ska gå tillbaka till torsdag.

I torsdags fick vi nya grannar på jobbet,
-Mmmmm, tro det eller ej men då kom han.En av världens största/bästa illusionister...





1500 Personer hade tydligen betalat dyra pengar för att se hans trick och trollerier på fredag kvällen.Men som sagt vem behöver se sånt när man ska på 2-dagars hundutställning ; )

På fredagen gick jag upp vid 05.30 , började tidigt,men slutade i gengäld också tidigt.Vilket alltid är skönt,speciellt på fredagar och när man ska iväg.

Jag for som ett torrt skinn här hemma innan jag kom iväg. Badade,fönade och klippte iordning Vilda och Märta som nu har flyttat till ett nytt hem.
Mmmmmm dom bor numera hos en vän till vår dotter och trivs som fisken i vattnet,lite vemodigt men jag vill att dom ska ha det bäst. Bara dom, betyder mer uppmärksamhet och tid för BARA dem.

Nåja jag kom ner till Grällsta runt 17.00 och där var det väl inte så mycket att fundera på, utan det var bara att börja att bada pudel.Lovisa först ,badade och fönade och toffsade, så Lotta bara kunde sätta sig och klippa.
Och medans hon sen lagade oss lite tacos ,så stoppade jag Elvira i badet. Inte för att hon skulle ställas ut, men ni vet pudel=bad varje vecka.

Och precis när jag var klar,så var också maten klar. Vi pratade och åt och var nog rätt sluta båda två.Och runt tolvslaget ramlade vi i säng.
Vid 05.30 ringde klockan och det var dax för åter några pudelbad, runt 07.00 kom Veronica med lilla Doris som också skulle badas, och strax efter dök Pernilla upp med lilla Kajza.
Jaaaa sen var det bara packningen som återstod, hur man får in 4personer,8pudlar och div tillbehör i en bil....
Men utställningsfolk är duktig på att packa och stuva, så inte helt otippat gick det även denna gång...



Vädret som var utlåtet löd , regn och +8grader. Behöver jag säga att jag hade laddat med allt från dunjacka,regnjacka och filt att vira runt mig.Trots tält så vet jag av erfarenhet att jag fryser arslet av mig vid sånt där väder.
Så när Pernilla dök upp i sin outfit ,då bara ruskade jag på huvudet.......

MEN........ trots regnväder på vägen dit, så som i ett trollslag sken solen upp när vi parkerade bilen precis bakom tältet. Och sen hade vi strålande sol ända tills bedömningen var klar.....


Lotta och Gun, blev 2:a med CK i juniorklassen, och i och med att Gun fick CK så har man inom
pudelklubben en tävling som heter SAR,där deltar alla hundar som är av färgen Silver(grå),Aprikos och Röd och som under dagens bedömning fått CK.Gun slutade som BIS-4 i den finalen.



Lotta och Emil vann valpklassen hanar 6-9mån
och slutade sen som BIS-3 valp.

Emil blir bästa valp mot tiken som blir BIM



Brudarna gick inte av för hackor dom heller, Kajza och Pernilla gick segrande ur striden denna gång.Bästa tik valp i klassen 4-6 månader och Doris var 2:a.


Pernilla och Kajza


Veronica och Doris


Två glada och stolta pudelägare = )


Lilla Petter var också med, jaaaa hans syster Lilla-Brun med, men hon fastnade inte på bild.

I vilan mellan klassen och finalerna passade vi på att fota lite i fin vädret



Doris



Hammarskog där vi var är så vackert, så jag var bara tvungen att fota lite där...







Flera meter höga syrenbuskar spred sagolik doft runt sig.

Men precis när vi satt oss till rätta i tältet med varsin sallad och pustat ut, dåååååå...

Himlen öppnade sig som man brukar säga....

Tack gode för tältet...

Men som i ett trollslag igen så sken det upp precis till finalerna,men sen var det färdigt igen.
Och det var rättså skönt att sätta sig i bilen och få börja resan mot Grällsta igen.
Pudelspecial betyder shopping, Pudelparadiset har massor att erbjuda.
För min del blev det en ny väska, en svart i "Puma" style.



Det vart också ett nytt utställningskoppel,en ny karda,öronplast och lite annat smått och gott.

När vi kom till Grällsta tog det inte länge förrens gubben dök upp, så han tillbringade också kvällen och natten kvar med oss.Och jag tror det var skönt för honom att ta ett bryt i all rust.
Jaaaa söndag morgon var det bara att kliva ur bingen vid 05.30 igen ,för att bada om.Sen åt vi frukost och i varsinna bilar denna gång styrde vi mot Österbybruk.
Också en sagolikt vacker utställningsplats.Solen sken och visade sig från sin allra bästa sida dagen till ära.


Vy över parkens bedårande körsbärsträd.

Dömde gjorde Birgitta Svarstad.


Lottade visade Lovisa, som inte alls var med på noterna idag.Hon är ju en bestämd dam.Men nu vela hon inte alls lyssna på Lotta.
Synd tyckte domaren som verkligen hade velat placera henne högre upp.
Så i "Bästa tik" tog jag snöret och gick in med henne själv.

Lotta med henne i juniorklassen


I mina ögon, vacker som en dag.


Med mig i Bästa tik, lånade kortet från en FB-vän.
Så nu har jag beställt tid för en "extrem makeover", herreguuuuuud !

Nåja vackra lilla älskling slutade som 4:a Bästa tik, och hade kanske kunnat tagit en placering högre om hon bara hade skött sig från början.
Men även solen har sina fläckar,som jag brukar säga.

Nåja Lotta fick vinna med sin riesenkille Gloris Higgins varje fall.




Tyvärr blev det ingen placering i gruppen,men för att vara höggravid klev hon på bra nog.


Jaaaa,sen var det bara att packa ihop alltihopa igen och som värsta draghästarna bege sig mot bilarna.
Vi svängde ner och tog en glass, sen stora kramen och skilda vägar hem.
Jag var lite rädd för att bli trött där bakom ratten,men det gick förvånansvärt bra.Kanske för att jag "grundade" med en Red Bull och gamla godingar på cdn


Puddeli och Puddela redo för hemfärd.

Tack för en jätte rolig helg, Lotta,Pernilla och Veronica och många flera som man träffar på och lär känna.
Tack Lotta och Jonas för att jag kunde bo hos er, jaaaa för att Björne,Amigo och Piraya också fick komma och våldgästa.

Kommentarer
Postat av: Helene

Jahaja, där ser man... när vi var i Österbybruk dagen före så var det då skitväder hela dagen i princip.... Kanske man måste byta rasgrupp, för det verkar som om det alltid är sämst när grupp 8 går... Roligt att det går så bra för Lovisa, och visst ska de vara lite bångstyriga - sådan matte sådan hund eller?

2010-06-01 @ 18:24:48
URL: http://barecho.bloggplatsen.se
Postat av: Lotta-Djakartas

Ja vilken helg .. inte konstigt att man är slut som "artist".. Har sovit konstant sen dess känns det som. Ärligt så ska det bli skönt med ett litet uppehåll.. men men vi får väl se hur länge det blir innan det suger i utställningstarmen igen.. men nu ska det bli så skönt med inga måsten på den fronten i varje fall.. bara o ladda o ta nya tag..

Tack för en supernajs helg i varje fall..

2010-06-02 @ 10:24:30
URL: http://www.djakartas.se
Postat av: Pernilla

Självklart tackar jag ödmjukast också,*Ler....

2010-06-02 @ 22:44:45
Postat av: Katarina

Men Erika har Märta och Vilda flyttat nu blev jag snopen. Hoppas dom har fått det bra men det har dom nog. Ja du vet ju hur jag är (lipsill)...

2010-06-03 @ 03:44:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0