Stekande hett nu .

Alltid den här tiden på året får jag en mysko känsla av att semestern redan varit,låter kanske jätte konstigt.Men det känns som så.....
Vetskapen då om att 5v väntar är ljuvlig.Men när vi tittade i kalendern idag på jobbet och planerade in vår nya barn,jaaaa då ser man att när vi är klar med våra inskolningar,då är det höst !
Jag brukar ju normalt bara ha 4v semester och förr om åren började jag alltid v27.Men i år börjar jag senare och har som sagt hela 5v,då kommer vi in i augusti = O

Nåja bara det är fint väder så : ))
Just nu uppskattar jag mitt jobb väldigt högt,naturligtvis skulle jag bara vilja vara hemma.Fick man önska skulle jag vilja ha semester från midsommar till v.32.
I morse när jag tog morgon promenaden med hundarna,var det så där rysligt vackert ute.
Redan mycket varmt,knäpp tyst bara fåglarnas ivriga kvitter och alla sommar dofter.Hästarna frustar och gnäggar ibland nere i hagen vid sjön.
Ni vet när det är så där underbart så man bara vill stanna tiden,eller åtminstone kunna konservera den och öppna den när vintern är som mörkast.....

För mig är dom där morgonpromenaderna ett sätt att rensa skallen,man blir lycklig i hjärtat och får frid i själen.Och ofta tänker jag på hur previligerad vi hundägare är som får dessa underbara morgonpromenader.

Sen lite bra musik på hög volym i bilen på väg till jobbet, och man känner sig riktigt upplyft ett bra tag.

Jaaa på jobbet tillbringar vi den mesta tiden ute nu, ni vet glass,saft och bullar,vatten lek  ; ))
-Jaaaa mitt jobb kan verkligen rekommenderas denna års tid.Det är nu vi får kredit för "galon perioden", den tid då man knappt vet vart man ska ta i dem när man varit ute och kommer in.

Här hemma händer inte mycket nu, nu går den mesta tiden åt till att njuta av hela härligheten.Med hundratals rosor,perenner och annat smått och gott händer det "under" varje morgon.
En tur i bara mässingen blir det varje morgon i trädgården och man blir så glad när man ser allt det vackra som blommar.

Vi har dock kostat på oss markiser till baksidan, då det verkligen blir stekhett där.
En dyr historia,men som gubben säger -Hela banken är full av pengar : )
En lång sak på 6.5m blev det som dessutom är motordriven.Bara att trycka på en knapp när man vill ha skugga.
En mindre blev det till sovrummet som vätter åt samma håll.
Vi tog mörkt sandfärgade med mycket smal vit rand i.Hoppas färgen passar huset,om inte är det försent att ångra sig ....
Markiserna kommer v28,precis när jag går på semester : ))

Och samtidigt i v.28 kommer fönster putsaren hit, egentligen skulle han komma i morgon men vi skjuter på det tills vi blir lediga och vi kan ta det en morgon.
Gubben har dock varit förutseénde och i stekheta solen har han stått på ställning och laserat hela gaveln på huset.För att inte behöva kladda på nya markisen sen.
Han borde faktiskt få en tapperhets medalj *hjärta*

Näää nu ska vi äta lite grillade kycklinglår här,tzatziki och färskpotatis.
Hundarna dom har ätit sin mat och precis som vanligt var det gotta i den ; )
-Mmmm, våra hundar är extremt bortklemade med just maten och när vi "fick" Amigo hade redan hans uppfödare Laila skämt bort hela valpkullen med grädde på maten,kycklingvingar och annat som hundar tycker är mumma.

Så det var ju bara att ta seden dit man kom,eller han kom...jaaa eller något i den stilen.
Som tur var finns det alltid matrester här och finns det inte det så är det bara att ställa sig och laga något av favvo snasket.
I kväll var det så, hundarna valde Blodpudding,mums tycker dom.Inte rå, nääää tok heller den ska stekas i riktigt smör : )



Andra favvo rätter är Mamma scans köttbullar,stekt bacon,kallrökt lax,,rå köttfärs,taccoköttfärs, tonfisk,skinnet på grillad kyckling.Jaaa fileér går det med ; )

Jag vet att många säger att hundar inte ska äta sådan här mat för det är på tok för mycket salt i den ,men alla hundar vi haft har blivit både gamla och varit friska in i det sista så jag ser ingen anledning till att inte skämma bort dem.Och skulle saltet göra att dom mot förmodan lever 6mån kortare i sitt för övrigt långa liv, så tror jag dom väljer matresterna före 6mån.

Näää tillbaks till sysslorna, lilla Monki som är här för stunden lyckade precis kliva på en geting.Och huuuu va ont det gjorde, lilla hjärtat har jätte ont i foten nu.

Ha det // Erika


Kommentarer
Postat av: Katarina

Jah ska det va så ska det va Björn SOM JOBBAR I DENNA VÄRME... Ja han är ju otrolig karln. Min älskling hade nackspärr idag så det var inte såå kuul men vi får hoppas att det blir bättre efter lite piller ur mina burkar. Själv har jag varit i stora rabatten o rensat. Mina flickor har också blivit bortskämda med extra gotta i maten, men vad gör väl de!!!!

2010-06-30 @ 01:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0