Grällsta tur och retur.

Så var då ännu en helg avklarad och dagarna är nu räknade, lätt räknade till och med..
Bara två arbetsdagar kvar,sen är semestern,hela 5 1/2 veckor ett faktum.
Vi är i en enorm värmebölja just nu och det är tropisk värme,dygnet runt...

Men vi tog oss en liten mini semester över helgen nere hos Lotta och Jonas och lilla Noel naturligtvis.





Noel har hunnit bli 1vecka och är så ytte pytte liten och sååååå söt *naturligtvis*
Vi hade med div presenter till både Noel,Lotta och Jonas som ett grattis till ett underbart litet barn.


Lika liten som en flaska whiskey = )


Lotta säger att han är lik Ipren mannen....*fniss*
Bara liiiiiite då kanske,men sååååå söt !



Ni anar inte hur liten han egentligen är,tycker han ser så stor ut på bilderna.Men han är sååå liten.
Hans fot var lika lång som min tumme och bara ytterst liiiiite bredare.
Benen är som på en rå kyckling,såååå ynkliga och tunna.Putten dååå.

När vi träffas brukar vi inte direkt sitta av tiden, näää en helt normal människa skulle nog rygga tillbaka för allt vi hunnit med,nu ska jag inte gå in på detaljer men vi har i det stora hela hunnit med allt från rensat rabatter,badat i poolen,planterat ros,parat hundar,shoppat,grillat,tapetserat,badat,fönat och klippt hundar and you name It... *he he he*

-Näää då, vi har inga problem med att få tiden att gå tillsammans.
Vi var i full gång redan vid 06.00 på lördag morgonen,jaaa det är sant !
Och vi kom väl i säng vid 01.00 Lotta och jag åtminstone...

Björne och jag invigde "våningen" som ligger i en del av härbret (heter det så? )
Och vi sov riktigt bra där.Piraya var lite orolig första natten tills vi kom på att hon mådde klart bättre efter dopp i poolen.Hon blir klart påverkad av värmen.

Lotta och jag fortsatte lördagen med shopping i Västerås,vi började på Country House



Hur mycket fint och "vill ha saker" tror ni inte att det var här då....


kläder,underbara tunikor,linnen och ur söta blusar.Jaaa mest för dom som har en kropp,alltså inget för mig = (
Tror dottern hade älskat många av kläderna här,men dom var precis inte gratis.....











Sen blev det Nisses,hittade ett par sommriga skor där,sen Blomsterlandet,Barnens Hus och Bahuse, där vi köpte tapetser och tillbehör till Noels kommande rum.

Väl hemma igen,efter en varm shopping tur drack vi kaffe och åt jordgubbar och glass, mums i värmen.
Och lite senare bytte Björne om till kockförklädet och lagade filé med kantarellsås,potatisgratäng och en tomat och löksallad.Lika gott som vanligt *me love*

Lotta och jag ägnade en stund i klipprummet och friserade Lovisa.



Och när kvällen sänkte sig så var hundarna så badsugen...




Gubbarna var ju tvungna att röka en varsin cigarr och dricka en whiskey för att fira sonen *så klart*
Lotta och jag planterade rosen jag hade köpt åt henne (ur vackra Morden Blush) ,samt planterade om lite pelargoner och fyllde på jord.
På "loftet" hittade vi en så fin ytterkruka till hennes Mårbacka och lite annat smått och gott.Loftet är fullt av underbara saker,det här är bara en bråkdel av alla fina "fynd" som finns där....











Hundarna stojade och stimmade på gräsytorna under tiden och njöt av den aningen sjunkande temperaturen.








Precis bredvid ligger Grällsta ridcenter,mysko och väldigt stora djur tycker Elvira
som flera gånger försökte skrämma bort dem...... *he he*


Kvällen avslutade vi med kex och ost och ett glas champagne.
Jaaaa gubbarna tog väl både en och två till och hamnade till slut på Jonas släktfest och kom hem rasslandes vid 02.00 glada i hatten och lätt uppskruvade.






Dagen idag tapetserade gubbarna klart Noels kommande rum medans Lotta och jag badade och klippte pudlar.
Vi åt pizza på eftermiddagen och styrde sen kosan hemmåt.Tur man har AC i bilen,hur sjutton klarade man sig förr ????

Här hemma hade hela trädgården fullkommligen exploderat i värmen,och det sista vi gjorde innan vi åkte i fredags så vattnade vi ju ordentligt så fuktigt hade dom det.


Morden Sunrise (kanada ros)


Sunset Boulevard (orange) och Prinsessan mary (citron gul)


The Scotsmen


L.D Braitwait,den här rosen är mörkt blodröd men kameran kan inte fånga den färgen på ett korrekt sätt.


Pionerna som doftar underbart.


Freisia,mycket vacker och underskattad.Doftar underbart


Charles Austin


Hope for Humanity,underbar kanada ros


Sunset Boulevard

Jaaa jag skulle kunna göra den här bild serien mycket lång.Men vill ni se mera så får ni helt enkelt ta och kika förbi och se allt verkligheten.Det är ändå finast så....
Nu ska jag sätt mig på altanen och bara njuta av utsikten.

Ha det bra mina vänner.



Kommentarer
Postat av: Katarina

Han är juuu för söööt lilla Noel, tur att du tog kort så man fick se han ordentligt,här kommer jag vara många många gånger å titta på kan jag lova... Ja jag förstår att det hade exlpoderat i trägården nuu sååå fint...

2010-07-04 @ 20:54:10
Postat av: Pernilla

Fantastisk helg, verkligen, vad mysigt för er..och vad otroligt söt lilla Elvira blev som klippt, hon var verkligen som klippt o skuren, he he, för den frisyren.

2010-07-04 @ 21:24:01
Postat av: Erica Andersson

Åh, vilka rosor du har dregel!

Söööt han var lilla Noel. Tänk att mina huliganer varit så små:-) Jisses vad åren trillar iväg....

Ha det gott! Kram

2010-07-06 @ 12:08:30
URL: http://www.alsjobergets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0