SEMESTER !!!

Äntliiigen,äntliigen så har jag semester.
Jag gjorde ett kort skift idag,åkte ner till 07.00 och gick hem vid 11.30.Precis lagomt skift tycker jag : )

Jag köpte med lite färska wienerbröd  till kaffet,när jag handlade det övriga....
Mamma och pappa dök upp precis lagomt till kaffet, så vi fikade och surrade ett tag och njöt av den vackra utsikten.

Nu har vi just kommit in från en tur med hundarna och hunnit avnjuta Björnes räkgryta tillsammans med ris.Just nu sitter jag i soffan och smuttar på ett glas rött och ska se "Allsång på Skansen".Klart bästa programmet nu,Klart..

Snabb,lätt& mkt god räkgryta:
Fräs 3st hackade vitlöks klyftor,ha i 3-4msk tomatpuré,ca 2krm cayennepeppar(mer om man vill ha starkt),ca 1-2 msk soya,tippa i räkor,fräs mycket snabbt på hög värme och tillsätt ...
1 stor burk creme fraiche.Klart !
Serveras med ris,eller pasta om så önskas


Ha det mina vänner,njut och ta vara på varandra.Det ska jag göra : )




Kommentarer
Postat av: Christina i Taxinge~

Jag hoppas innerligt att du får 5 uuuuuuunderbaaaaara semesterveckor!



2010-07-06 @ 20:35:49
URL: http://www.123minsida.se/Christinas
Postat av: Katarina

Haaa haaaaa men Erika ska du till stranden????

2010-07-08 @ 19:59:46
Postat av: Erika

Är det inte likt så säg..

2010-07-08 @ 22:25:40
Postat av: Lotta-Djakartas

härligt med semester.. o lördaa hela veckan.. det har vi här oxå i varje fall jag.. men utan alkohol då...

2010-07-09 @ 08:48:32
URL: http://www.djakartas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0