OS !?

Måndag...tack och lov är den snart till ända....
Har som vanligt jobbat och efter jobbet så badade och trimmade jag Greger och han blev sååå fin.
Sen var det utfodring och en vända i skogen med dem alla.

Lite kockande, fick bli spagetti och köttfärssås *mums*
Och strax innan 20.00 var dom som besatt vid tvn, joooo anledningen var att det är OS nu !?
-Jooooo ni ,jaaa jag är inte så intresserad av OS och sport ja.
Och idag var det tydligen rysligt viktigt då någon vid namn Kalla vann OS-Guld....
Jaaa den ända Kalla jag känner till ,den används oftast vid brudbuketter och ett år hade jag faktiskt den i rabatten.

Men som jag förstår det så är det som sagt en annan Kalla dom pratar om.....
Säkert en jätte duktig tjej,men vad jag inte förstår är ståhejet runt.
Självklart är det roligt för henne att hon vinner guld,men vad har det för betydelse för oss andra ?

Jaaaa jag ska inte säga att jag är totalt ointresserad utav sport, näää då....
För några år sedan spelade sonen Innebandy, jätte spännande var det och det är inte utan att jag rycktes med i spelet och som den vinnarskalle man har så var det ju svårt att hålla tyst på läktaren och jag tillhörde nog dom där föräldrarna som pressar sina barn till det yttersta vid idrotts evangemang...
Jaaaaa oftast var det ju också faktiskt på mer eller mindre liv och död, eller jaa varje fall vinst eller förlust.



Och då lär man ju heja på och det gör man bäst genom att skrika och gärna tala om hur man själv skulle ha spelat matchen fast man aldrig själv hållt i en innebandyklubba,jaaaaa när jag själv var i den åldern fick vi sällan spela något sådant på gympan....
Nääää det var mest Skeppsbrott och brännboll...

Nåja det var ju några säsonger som var olidligt spännande när sonen spelade och jag ska inte sticka under stol med att stämbanden var rätt slitna då....
Jaaa ibland var det så spännande att man helt enkelt i sina vida gester slängde iväg kaffet åt både höger och vänster,så till slut vela inga andra sitta bredvid en....
Tja sen slutade sonen spela,det var synd.
-Undra varför ???????

Nåja någon gång får man kanske barnbarn som kommer att spela innebandy.
Bara det inte blir någon vintersport som skidor,hockey eller annan iskall åskådarsport.
Nääää ska jag vara med och titta då kräver jag sköna,varma inomhus hallar,med kaffe och dopp.
Ridhus kan gå ,men då är det bara för hästarnas skull......

Tjipp tjopp /Erika


Kommentarer
Postat av: Katarina

Ha haa haa du är så j--la rolig, slänga kaffe hit o dit... Ja jag är heller ingen sportfantast, tycker mest dom skriker så det gör ont i öronen, volymen ska ju vara såååå högt usch och fy. Nej inget för mej, tur att man har pudlar som man kan kamma o greja med "ler" de är kul de... Och jag tänker på Pernilla jag som ska i väg och hämta sin lilla sötnos snart!!! Tänk vilken LYCKA... Kramzzzzzz

2010-02-15 @ 23:28:41
Postat av: Pernilla

Jag glömmer heller aldrig tiden då min son, Alexander med "snuttefilten", spelade innebandy. Vilken hets, vilket DRAG....Det kan man sakna.

Barnen växer upp o snart sticker han till Tokyo o ska plugga. Många blandade känslor. roligt för honom, men mkt jobbigt för hans mamma som kommer oroa ihjäl sig..

Katarina..du är gullig du som tänker på mig. håller fullkomligt att längta ihjäl mig. Dagarna går i snigelfart känns det som, men snart ska du nog få träffa den lilla, som för tillfället heter Kajza..vi får se..

2010-02-16 @ 18:17:35
URL: http://www.trazta.com
Postat av: Lotta-Djakartas

Ja va fasen är sport på Tv.n när man kan se småperukerna live i köket he he .. ja snart flyttar lilla Mandy oj vad tiden går.. Sova i sängen har vi hört att hon kommer o göra oxå, kanske dom kan ta hem ett tiotal till ???? eller vad säger du Pernilla??

2010-02-17 @ 08:33:18
URL: http://www.dajkartas.se
Postat av: Erika

Jaaa Pernilla får väl ta hur många hon vill ,BARA hon ge f-n i Desireé ; )

2010-02-17 @ 17:47:41
Postat av: Pernilla

Ja, du Lotta. Säg bara till vilka du vill bli av med. Vi har många tomma vrån kvar i sängen. Som du säkert förstått så är husse i familjen lika noga med att dom har det mysigt om nätterna, även om det bara MÅSTE knorras lite, ja dom är ju såna, dom små männen...

Och du Erika..jag vet inte ens vem lilla Desiree`är, men jag kan tänka mig att hon är brun..ELLER?? Jag kan förstå dig..dom är superläckra..

2010-02-17 @ 19:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0