Söndag, uch och bläää.

Herrgud så fort helgerna går och inte vart det ju så mycket av kvällern i går heller då John Blund kom relativt tidigt.
Liiiite sliten idag är jag och knappt gå bar, jaaaa jag har liiite träningsvärk idag.
Fattar inte hur jag kan få träningsvärk av att åka skoter, är det ett tecken om något på att man är otränad...
Ähhh glöm det jag vill inte bli veta.

Söndagen till ära har förflutit aldrig så snabbt som en måndag.Varför är måndagar längre än både lördagar och söndagar ????

Jag har badat och klippt en av pudlarna, testat lite nya saxar som Maggan Skogsberg bett mig testa och ge ett utlåtande om.
Jag har aldrig klippt med böjd sax,men det var en glad överraskning måste jag säga.En sådan måste jag skaffa mig.



Sen var vi till mammsen och pappsen och fick lite mat och fika på det, lämnade av as tung byrå som gubben monterat ihop åt dem och som dom ska ha i sovrummet.Jätte fint blev det måste jag säga.
Sen han vi bara hem så skulle sonen och kompisgänget ha skjuts ner på stan, så det var bara att sätta sig i bilen igen och köra om samma sträcka  *ungdomsskjutsen.nu*

När jag åkte hem passade jag på att titta in hos Katta och Asko för att se att allt var bra, också vart det lite kaffe igen.
Sen till affären för att posta saxarna vidare till nästa testperson och handla lite.
Sen hem och laga mat, rotfruktsgratäng och kotletter i rödvinssky.

Sen det absolut tråkigaste som finns, att plocka upp ren tvätt.

Alltså vann jag pengar så är tvätten det första jag lejde bort, fyyy jag hatar att plocka med tvätt.
Jag skulle behöva både kraft och inspiration till att röja ur skåpen och kasta lite gammalt skit.
Men inspirationen infaller ju aldrig, fattar inte varför man lagt av sig så mycket.
Jag som tyckte om att dona förr, har blivit totalt förslappad och tycker att jag skjuter på det mesta in i det längsta.
Uch jag saknar liksom lusten.

Men den kanske kommer med våren *hoppas*

Den här veckan är det sportlovsvecka ,inte för att det förändrar mina arbetstider på någotvis.Gubben ska visst vara ledig en dag,men jag kommer att jobba på som vanligt hela veckan och dessutom ha ett kvällsmöte.

Näää man får väl försöka rycka upp sig och komma i form för ännu en vecka i paradiset...




Kommentarer
Postat av: Christina i Taxinge~

Kom igen nu, Erika!!! Inte tappa sugen:-)

Har du sått några fröer än?

Jag gav upp såna dumheter för flera år sedan, men i år har jag plötsligt fått lust igen! Ska börja så en del nu i början av mars.

Lever hibiskussticklingarna? Mina hibbar dör en efter en.....shit happens! Det blir bättre plats i fönstren för såkrukor:-)

2010-02-28 @ 21:32:45
URL: http://www.123minsida.se/Christinas
Postat av: Katarina

LUST vem f-n har de jag bara frågar?????

2010-02-28 @ 22:09:54
Postat av: Erika

Christina, sticklingarna jag fick av dig växer och frodas.Men sådder det struntar jag i,sånt där höll jag också på med förr,men dels tar det plats och dels hatar jag att ha sånt där skräp i fönstren.Nää jag betlar hellre någon krona mer och köper färdiga tomat och chili plantor. Sommarblommor köper jag också.I bland sår jag lite tagetes,men då rätt i rabatterna.

Och jag är riktigt glad för att jag INTE har skickat iväg någon beställning till Rosenposten,här kommer vi inte kunna plantera förrens i augusti på sin höjd.Och vi får bara mer och mer snö.Uch va trött jag är på snö nu.

2010-03-01 @ 07:28:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0