Nu vill jag inge mera....

Nu är jag trött på detta snöande , det har vräkt ner konstant i två dagar nu och jag vill inte skotta mera, elelr rättare sagt jag orkar inge mera.
Nu tänker jag inte ta ut vare sig bil eller mig själv någe mere förrens gubben kommit hem.Hundarna ska få kissa på låda.
-Nääää då inte så farligt är det ,men jag är så less på detta snöande och detta skottande.

Gubben och sonen skulle komma hem i morgon kväll ,men nu ringde dom och sa att dom ev kommer redan i kväll.Flera av grabbarna som var med hade kört sönder sina skotrar.....
Jaaa då fattar ni säkert själv att dom knappast har "tuffat" fram på lederna.

Fredagen till ära så slutade jag tidigt och efter att ha skottat sora delar av gårdsplanen och baksidan samt gått en skogsvända med hundarna så var det hur mysigt som hellst att komma in i värmen och vad hittar jag bland posten !?

Kärlek !!!!!!!!!!!!!
Åhhhh gud va glad jag blev , och helt plötsligt kände jag hur jag fick tillbaka en smula energi och lust igen.


Botaniska Världens vårkatalog hade kommit.....

Och det är inget man som snabbast ögnar igenom, utan den kräver en viss mysfaktor.I mitt fall i soffan ,med stora mysfilten runt mig....
Det är ju så mycket man vill ha, inte sant ?


Irisar , jag älskar Irisar !!!!!
Och brukar köpa några varje år, inte helt lätta att få att blomma då dom kräver sin jord.Och dom är inte störtförtjust i min lerjord, så det gäller att förbereda deras växtplats noga.




Dahlior är också sååå fina, och det brukar jag också köpa några varje år.

-Åhhhhh, såååå urtjusig !

För tillfället så har mitt "Ha Begär" varit rätt så lungt , men i onsdags när mamma och jag var till Owe Janssons, då hittade jag så fina köksgardiner.
-Och vips,så kom suget !!!!
-Ahhhhh vill göra om , vill göra om nu !!!!!!


Vill göra om köks fönstren och få det lite "vårigt"



och tänk att när jag ändå håller på, så tror jag att jag tar sovrums fönstret också...



Finns få saker som får mig att må så bra i sinnet som när man tvättat fönstren,bytt gardiner och piffat om.
Sååå lätt tillfredställd är jag.

Näää nu ska jag ta mig en liten toast och bara njuta av att få vara hemma och att det verkligen är fredag.

Ha det mina vänner //Erika

Kommentarer
Postat av: Helene

Hmmmm..... har aldrig prova att byta gardiner och tvätta fönstren för att bli på bättre humör, men jag kanske skulle testa det? Däremot blommorna, nä - där ger jag upp direkt! Nä, ska en annan mysa ner sig med nån katalog så blir det väl Häromis eller nåt sånt....

2010-02-19 @ 18:35:30
URL: http://barecho.bloggplatsen.se
Postat av: Erika

Det finns blommor för alla vet du Helene, gammeldagsbuskrosor borde vara din melodi.Kräver ingenting bara dom kommit i jorden.

2010-02-19 @ 20:35:16
Postat av: Lotta-Djakartas

morrn morrn.. här är man uppe med tuppen.. hela köket var invaderat av alla små peruker som tydligen haft partaj här i natt.. själv somnade ja till solsidan o missade utröstningen av lets´Dance... vilken skräll va..

Fina fönster med fina blommor ja visst blir man sugen, men ute är det 13 minus här nu o snöstorm så inte vet ja..

2010-02-20 @ 08:24:52
URL: http://www.djakartas.se
Postat av: Helene

Ja, men det skulle nog passa mig... är ju lite gammeldagsbuskig själv jag...ha...ha...

2010-02-20 @ 11:26:04
URL: http://barecho.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0