Dom är här nu !

Jaaaaa ni, hur en stad kan få sånt storhets vansinne för en meloditävling är ganska roligt att se.
Visst det är ett jätte jippo för vår lilla stad och man kan inte låta bli att fundera på vart alla ska få plats.Vart ska alla bo och vart ska alla parkera sina bilar.Ska bli riktigt roligt att beskåda.
Själv är jag inte mera intresserad än att jag möjligen slö tittar på tvn.
En av mina vänner däremot vet allt, det hon inte vet är inte värt att veta ; )
Och hon hade i går stött ihop med en kille som kom med huvan ordentligt uppdragen och det visade sig vid en närmare blick vara ....


Dom är här nu, artisterna alltså !!!!
Stackarn, vad ska den arme pöjken fördriva tiden med i denna lilla håla fram till lördag, jag bara undrar.....
Måtte någon ta upp pöjken till Kungsberget så han får åka lite skoter och kanske ett och annat åk i berget åtminstone.
Han lär ju knappast toksvimma av all shopping här i stan *hrmf*
Inte heller lär han kunna vraka och välja mellan stans olika gourmet resturanger.

Arenan är putsad till max den med och det pågår städning och skottning mest hela tiden tycker jag det verkar som, Kung Bore han gör allt för att retas och måste titt som tätt bara vräka ner ny snö....
Rondellerna i stan är det väldans stå hej i ,vad det ska bli vet jag inte.

All personal som ska jobba hade igår informationsmöte, jaa det blir ju lite jackor att hålla reda på, diregering av bilar,öl som ska serveras,mat som ska utspisas.Och sist men inte minst kan jag tänka mig ,eller åtminstone hoppas jag säkerheten är noga uträknad.För flyger den där glaskokongen i luften då är det inte bara människorna i den som förintas utan det blir nog inom en radie av 5km det.
Den är gigantiskt stor,undra hur många rutor den består av ja...

Näää själv är vi bortbjudna till Helene och David kennel Barecho på mat och för att se stå hejet från tv soffan,jag har "önskat" maten och ser verkligen fram emot den.
Det tycker jag låter mycket mysigare än att bli fångad av någon tv-kameran i halvsittandes ställning med dreglet rinnade i mungipan...*shuuup*
-Jaaaa jag somnar ju jämt till melodifestivalen...
Nääää då föredrar jag faktiskt mycket hellre , mjukisbyxor,godmat och en skön soffa hemma hos Helene och David.Varken Helene eller jag är något för tjo och tjim,men nyfiken som vi är lär vi ju glo ifall vi ser någon vi känner igen ; )
Vi är ju alla sandvikare i flera generationer bakåt...
Dottern är hemma med alla hundar och har väl myspys här med kompis kan jag tro.

Så helgen blir nog riktigt trevlig kan jag tro, och lilla Sandviken kommer att koka av folk.

Nu ska jag kosa ner mig i tv soffan tillsammans med alla vovvarna.
Ska bara visa er dagens foto på lilla Monki 9veckor gammal.




Ha det !


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ååååh... Andreas Johnsson...MUMMA!!!! Skulle kunna planka in, enbart för honom då..

NÄSTAN lika söt som ert nytillskott. man blir nästan tokig när man ser henne..

2010-02-10 @ 18:48:13
Postat av: Katarina

Ja du vännen att läsa din blogg är alltid ett nöje och ett gott skratt får man!!! Men jag håller med, va fan vilket ståhej för åtta låtar och de är klart på två timmar, då j--lar finns det pengar och inte prat om några som helst indragningar... Skulle hellre se att dom snöröjde små gatorna så man kommer fram!!!! Nej soffan är bästa platsen och som du sa då gör det inget om man får en avsomning, så blev de då förra lördan för både Asko o mej. Börjar man bli "GAMMAL" tro!!!!!

2010-02-11 @ 01:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0