Aj aj aj......

Jahaaa så var då ännu en helg över, vi har bara donat och fixat hemma.
Men på lördagen så badade jag precis som vanligt pudlar först av allt..



 Sen var jag upp till Mosskriken en sväng då Hanna och Lasse hade Rendezvous 2010
Jätte trevligt och roligt om man gillar indianer och cowboy´s , mest roligt att det över huvudtaget ordnas något för allmänheten här ute.

















Lördag eftermiddag blev lugn och mot kvällningen kom dottern med sambo och vän och hämtade hundarna som hade varit här under dagen då dom hade tagit en dagstur till Eckerö.
På kvällen bakade gubben pizza, mmm gott gotti gott gott : )

Söndag började jag med sovmorgon, klev inte upp förrens vid 08.30, sååå skönt.Lite frukost och sen skjutsade gubben sonen till bussen som skulle gå mot huvudstaden och jag tog hundarna och gick till skogen en sväng, blev lite kantareller i påsen men inte mycké.
Sen gick vi hemmåt och då var det bara att ta tjuren vid hornen.
Som jag brukar säga, näst efter pudel bad så är rensa rabatter mitt "kall" i livet ; )

Hela rabatten på framsidan vände jag jorden i och tog bort det ogräs som var och sen klippte jag ner den stora Malvan och tuktade flera rosor rejält.Sen klippte jag gräset på det.
-Men aj ajj !!!!!!
Uch jag har jätte ont nu, jag fick en blåsa som det gick hål på när jag vände jorden och massor av jord och skit fick jag där i



Uch det är jätte synd om mig nu ; ( , tycker det bränner i hela handen och det rinner vätska ur den....

På kvällen hade vi dottern o sambo här på mat, och när gubben och dom får bestämma då blir det....







Nja inte min favvo mat precis, trots att jag är allt annat än nödbjuden.
På fredag bestämmer jag maten ; )

Min uppstammde hibiskus fick flytta in här i veckan och nu blommar den så fint.


Det är flera feta knoppar i den, så den bjuder nog på blomning ett tag till.

Ute blommar klematisarna så fint


The President (blå) och Summersnow


Janina


Morning Star

och vackra Lemon&Orange sätter nya knoppar och blommar om och om igen.
Den är verkligen gul och orange.


Blir en tidig kväller då jag börjar tidigt i morgon, slutar tidigt iof men ska tillbaka på kvällsmöte : (
Aldrig roligt att åka tillbaka när man väl slutat ,men så ser mitt jobb ut.

Ha en skön kväll ,nu ska vi ta en promenad sen blir det ett varmt skumbad för min del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0