Måndag och första arbetsdagen på länge....

Men det gick riktigt bra i morse, jag var uppe långt innan klockan ringde, tog ett varmt och mysigt bad och åt frukost i lugn och ro.Kollade lite sidor på nätet och tog det allmänt lungt.

Åkte ner till jobbet och det var riktigt roligt att se hur himlans glada vissa av barnen blev av att se oss tillbaka.
-Goa ungar !
Som vanligt fanns det massor att prata om : ))

Jag jobbade till fyra och sen åkte jag hem och fikade lite,matade hundar,vattnade och tog en kortare prommis med dem i skogen.
Sen gick tiden snabbt och vi kom i väg lite sent till veckans ringträning som vi går på.
Jätte roligt och väldigt bra träning för hundarna.Inte riktigt lika många idag ,men förra gången var det nästan för många.Då fick vi dela upp oss i flera olika grupper.

Elvira är så jätte duktig,jaaa riktigt rolig och showig.Men vad hjälper det när det fattas päls : (
Lovisa tyckte inte det var roligt idag och "tappade svansen" hela tiden, tycker hon är lite sur och grining efter löpet.Inte sig lik helt enkelt.Lämnar henne hemma nästa gång och låter henne vila sig i form få se om hon har mera lust till våren.
Elin är med mé Monki och för Monkan är det jätte nyttig träning och det tar ett tag innan hon får upp svansen.
Hon tycker hundar som skäller är riktigt obehagliga och vissa är ju verkligen inte riktigt rediga i huvé.

En hund som är med,har matten fullt sjå att bara få tyst på,han far som en rabbiat galning i kopplet och vill nog helst äta upp alla dom andra.Där står hon mitt i ringen ,med honom gapandes på två ben och gör väl inte så mycket mer än bara blå håller honom och förstör för alla andra,gud bevare mig med alla små hundar om han kommer lös.
Har man en hund som inte kommit längre än så här socialt då tycker jag man kan stå en bit i från så han slipper ha hundar runt sig precis hela tiden.
Kanske behöver han träna hundmöten med en och en hund i en lugnare omgivning.Ett solklart fall för Caesar Millan ; )
Men det är inte min business, jag är där för att träna mina hundar.
Amigo får alltid vara med och brukar få komma med på slutet, han tycker det är så roligt med alla hundar speciellt om han får visa upp sig i småhunds gruppen.I dag var det en Fransk Bulldoggs tjej och Harrieths Mops tik som bara var såååååå fina.
Mammas putte, sånt där lever han lycklig på tills nästa vecka.
Ska försöka fota lite nästa gång, men det är svårt att hinna med.

Nu ska jag mätt,nöjd och belåten krypa till kojs.Känner mig riktigt trött nu.

Ha det //Erika

Som vanligt måste jag bara visa er några underbara blommor som visar upp sig som bäst nu.


Orientaliska Liljor som doftar underbart !


Dagliljor


En av Frilandshibiskusarna jag fick av Christina som läser min blogg


En annan av mina frilands hibiskusar.Minns inte nu vad den heter.
Dubbel och kritvit är den.


Ännu en väldoftande lilja.




Skottet från Kattas hibiskus.


Vacker klematis som jag fick förra året av "Djakartas Lotta" när jag fyllde år.
Minns inte namnet just nu bara..Undra om den kan heta Indigo ???


En annan klematis, vid namn Plena Elegance.


Underbar !!!!!!
Är nog en av dem hibiskusar som kom hem med dottern från Egypten.
Vackrare blir det knappt ; )


Och snart kan vi börja skörda *mums*

Kommentarer
Postat av: Katarina

Hoppas att jag kan vara med nästa Måndag!!! JÄTTE NYTTIGT för hundarna!!!

2010-08-16 @ 22:43:46
Postat av: Christina i Taxinge~

Roligt att läsa om er "ringträning"! Men vem leder gruppen utan att se den "skällande hunden i mitten"??? Borde väl vara ett solklart fall för utvisning en stund.....och tips om att gå på lydnadsträning!

Men så fin "min" hibbe har blivit! Imponerad! Du har verkligen grön-grön-gröna fingrar!:-)

Alla de andra blommorna ser synnerligen välmående ut också!:-)

2010-08-17 @ 07:58:23
URL: http://www.123minsida.se/Christinas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0