Gud vilken värme !

I går hade vi en fantastisk värme, en värme som kan lätt kan jämföra sig med vilket tropiskt land som helst.
Jaaa nästan varje fall....Det var ohyggligt fuktigt.

Vi var till Bönan och köpte rökt pepparlax direkt från rökeriet.Vi fikade vid havets kant och fick fly illa kvickt då vi upptäckte att stället var invaderat av små röd myror som var typ över allt på hundarna och naturligtvis bet dom så dom vart halv hysteriska.Som vi plockade myror, små skit djur.

Men i det stora hela hade vi trevligt.








Amigo passade på att ta ett dopp,men vart nog liiite förvånad när det smakade salt om vattnet.





Det luktar så gott från havet och rökeriet så kaffet smakar så där extra gott.

Till middag vart det naturligtvis varm pepparlax,nykokt potatis och romsås.Hur gott som helst.
Ett glas vin till Ernst på tvn och Luthor,mitt nya favvo program.

När jag sen gick ut 22.30 med hundarna då var det fortfarande alldeles klibbigt och runt 20 grader.Det känns underbart även om det inte är så skönt att sova i,men vi satt fart på ACn i sovrummet och direkt får man en annan luft som är lättare att sova i..
Idag är det mulet,men varmt.Och det är sista dagen på min semester.Det känns verkligen som om jag varit ledig i evigheter,men jag vill ändå vara hemma längre,vem vill inte det ?
Känns som tre veckor liksom bara försvann i samband med att Piraya vart så dålig och dog,sen så mycket sorg och saknad.
´Tja , nu är det jul vid nästa ledighet.Men vi har några fler gobitar att se fram emot under hösten hoppas jag.

Nu ska jag svida om och åka ner på stan med mamma o pappa,det ska bli en lite för tidig födelsedags present i form av ett par till walkingskor till mig.

Ha det // Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0