Nu börjar en kämpig tid.

Måndag och jag hade som tur var sovmorgon,börjar inte jobba förrens 10.30 faktiskt.Har just varit ute och gått en sväng i den härliga höstsolen med hundarna.
Är trots härligt väder otroligt stel efter helgen,frös ju till ordentligt på lördagen och sånt straffar sig för mig och jag var dålig på natten i frossa och svettningar om vart annat.

Mina leder gillar inte höst och skulle må bäst av ett varmare land nu, själv gillar jag ju hösten lite,speciellt så här vackra dagar,men också det här med att få tända ljus och bara mysa.
Alla trädgårdskrav försvinner och man kan bara njuta av en lång "ledighet".

Men som sagt min kropp vill inte veta av det här råkalla och fuktiga vädret.Normalt sett är det inte ett problem ,men just nu är det det då hela jag blir seg och har ständigt molande värk.Så det får bli otroligt mycket vitaminer och därtill antiinflammatoriska tabletter,mycket varma bad blir det också.

Idag på vår promenad vart jag så stolta över våra hundar, Piraya och Amigo var som vanligt lösa framför mig en bit och precis i en korsning så dyker en Greyhound med matte upp.
Greyhounden blir halvt galen av bara åsynen av mina hundar som tvärnitar på mitt "Stanna" kommando.
Dom står båda droppstilla och kommer in till mig när jag ber dem komma och sätter sig bredvid mig.Dom andra tre,pudlarna och Märta dom tiger nog av bara chocken,men säkert också för att deras två största förebilder uppger sådant lugn vid hundmöten, även om dom vi möter är gapiga.
Jag låter matten med Greyhounden passare och det gör hon fast hon har fullt sjå att hålla ordning på den vilt gapande vinthunden.Mina tittar på mig precis som att -Såg du, vilken idiot?

I förbi farten måste vinthundsmatten ändå berömma mina hundar för deras otroliga uppträdande.
-Fan va stolt man blir då ! = )

Joooo i lördags hoppade jag ju in och hjälpte till att visa Springerspaniel och som
mycket ringrostigt tycker jag nog ändå att jag klarade upp det relativt bra.
Jag visade CH.Barecho Fun for the Future till bästa hane och senare BIM.
BIR blev min personliga favorit "Klådan",så vacker tik med en helt underbar färg.

Jätte roligt var det och väldigt många år sedan...


Nu kan det ju hjälpa till att hunden i sig i princip är själv gående och super korrekt
Men va f-n lite stolt får man väl vara över att då ha orkat hängt på bak i kopplet = )
Stort Grattis Helene till alla framgångar du hade i lördags.
Ursäkta var det någon annan i springerringen som fick något pris värt att glädjas över ?

Näää nu ska jag samla ihop mig lite här och ta mitt pick och pack och fara till jobbet.
Som tur var kommer underbara dottern hem alldeles strax och är social med hundarna.Sen slutar gubben tidigt så här kan hundarna njuta i den stora trädgården hela dagen.Fast nu sover dom sött efter promenaden.

Ha det //Erika

Kommentarer
Postat av: Katarina

Ja vem F-n har de inte jobbigt med dom här jä--a lederna!!! Inte kul alls!!!

2009-09-07 @ 23:17:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0