Underbara fredag

Fredag,äntliiigen fredag,Underbara älskade fredag....
Jag slutade tidigt i dag och det känns ju alltid extra bra på just fredagar.Inte för att vi ska göra något speciellt,näää tvärt om vi ska handla lite gott att äta i kväll och kanske lite godis skulle smaka.Sen ska vi kosa i varsin fåtölj gubben och jag och se Idol,eller åtminstone skall jag se det.

Plockade lite när jag kom hem,slängde bort dom vissnade bollkryssen och satt enris i zinkhinken istället.Sen dammsög jag och plockade lite.
Surrade lite med Helene på MSN, dom kommer hit på middag i morgon hon och David.Egentligen hade vi planerat bio och restaurang besök.Men sen ändrade vi oss och beslöt oss för att vara här,gubben kockar fläskfilé med kantarellsås,sallad och potatisgratäng och ett och två glasvin ska vi nog också ta.
Var ju inte igår precis som vi träffades,jaaaa förutom på utställningar då.Ska bli såå roligt att surra gamla minnen och jag hoppas kvällen blir rolig och att det inte är sista gången.

Men ikväll ska vi som sagt bara mysa,jag känner mig frusen och har då rakt inte lust med mycket.
Det är en av fördelarna med hösten,att man kan sitta inne och mysa med gott samvete,jaaa så många andra fördelar finns det inte.Jaaaa inte fler än att det är väldigt vackert ute.

För gubben spelar det dock ingen roll vad det är förårstid,han är ute och pular.Just nu fixar han smithål som lilla Lovisa har i staketet,dom tar hon till när hon känner för att leka med grannhunden Tindra och jag vill ha en rymmningssäker gård.

Jag ska ta och stoppa en av pudlarna i badet strax och i och med det är man uppbokad någon timme..Den andre får jag ta i morgon bitti.
-En av fördelarna med pudlarna,man får lätt tiden att gå...

Men just nu är flocken så hungrig att man tror dom varit utan mat i veckor,så det är väl bara till att utfodra lejonen.

Krams //Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0