Slit och släp..

Idag hade jag min tidiga dag, och jag kan säga att jag i morse hade kunnat betala mycké för att få ha somnat om när klockan pep frenetiskt.
Fyyyy f-n va jag hatar detta ljud.
Dock kom jag upp och det tar ofta bara ett litet tag så kommer jag igång.

Vi hade lite barnkalas på jobbet idag och det är ju alltid så roligt att se hur glada dom blir trots att dom är så små,deras tindrande ögon och förväntningarna och idag tror jag självaste "Hurra Hurra Hurra Hurra" var mest uppskattat.
Eftermiddagen segade sig framåt kändes det som,men när jag äntligen slutade så var eftermiddagen uppbokad.

Först skulle pappsens traktor fotograferas och läggas ut på annons (Blocket)
Så om någon är intresserad av en röd Valmet 205 -89 så är det bara höra av er.



-Jaaa är han inte fin "Valle" så säg *hrmf*

När "Valle" hade poserat klart tog jag och åkte in till Owe jansson en sväng, bara gick och strosade och tittade på allt fin, och tro det eller ej !
-Dom hade fått in precis en sådan tamburmajor jag vill ha!!!!!!!! *Ahaaaa*

Men 2.200:- någonting,tycker jag är för dyrt.
Jag har haft för mycket utgifter med vaccinationer av häst och Ivomec-sprutning av hundar nu,vinterkläder till sonen som ALDRIG väljer det billigare alternativet samt ännu en tapetrulle till datarummet,jaaaa det fattades ju en halv vård där så vi var tvungen att köpa en hel rulle till á 600:-.
Och staketet gubben gjorde förra månaden gick lös på runt 6000:-
Jaaa fyyy f-n plånboken står som ett abborrgap, vid öppen !

Näää så någon tamburmajor får det tyvärr inte bli.Men ur snygg var den.
Träffade på Tax-Ullis också, så vi pratade ett tag.
Nåja man kommer aldrig tomhänt från Owe´s ,så förutom pudeltoffsar vart det lite smått och gott.
När jag åkte hem svängde jag förbi Katta en sväng och tog en kopp kaffe,och hon håller ju på att rusta köket hon,hon drar tapeter,spacklar och slipar och tar bort kakel och ligger i,snyggt blir det.

Sen åkte jag hem till dottern som låg sjuk här.Livrädd för att hon smittats av svininfluensa,då det verkligen kom som ett brev på posten.
Dom hade fest hemma hos dem i lördags och alla som var inbjudna är däckade och verkligen svinsjuka,skämt åh sido så är dom riktigt dåliga.Hööög feber och ont i luftrören.



Måtte det inte bli värre än så här.

Jag fick dock i henne lite mat innan hon åkte hem här ifrån,och tack vare alvedonet kände hon sig lite bättre och fick ner tempen.

I morgon ska vi ha Halloween firande på jobbet, och är det något man inte missar i mitt yrke så är det alla traditioner som kan firas.Jaaaa alla tider följs till punkt och pricka,guuuud nåde om inte maten står på bordet 11.15, jaaaa 11.17 och det är en halv katastrof och irretationen stiger i jämntakt med mumlet.
Hela verksamheten stödjer sig på fasta tider och rutiner,och dom rucka man inte ostraffat på.

Vi får väl se hur det går, dom större barnen brukar tycka det är sååå roligt att klä ut sig och dom små skriker av skräck när dom ser dom större.
Nåja vi firar med discodans,popcorn och lite nybakat ochhar en mysdag tillsammans allihopa.
Det behöver inte vara märkvärdigare för att dom ska tycka det är roligt.

Jaaa sen är det fredag igen = O
Fatta va fort veckorna går !
I helgen ska vi inhandla alla tapeter och golv till lägenheten tillsammans med mamma och pappa.
Gubben och svärsonen sliter ju styggt där varje kväll kan jag säga.Så det är inte mer än rätt att dom bjuder på pizza på lördag,eller hur ?
Hoppas dottern är piggare då så hon orkar vara med bara...

Näää nu ska jag slappa lite i soffan innan det är dags att sluta sina blå igen.

Ha det // Erika

Kommentarer
Postat av: Katarina

Ja våran plånbok gapar då som ett GÄDDGAP!!!! Och så dom här jä--a vill ha vill ha grejer hela tiden, varför ska då allt fint komma just när man är som mest pank, ja inte förstår jag inte.... Men hemskt är de!!!Kramzzzzzz

2009-10-29 @ 02:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0