Dom får mamman gråhårig !

I går fredag var Conny och Annika här på lite "afterwork",gubben hade lagat mat och vi tog ett glas vin till.
Som alltid på fredagar är man ju inte världens partyhjälte så vi bröt upp vid 01.00.

Väldigt trevligt och alldeles lagomt blev det.

Idag vaknade jag med lite molande huvudvärk,låg kvar i sängen och bara mös med Laptopen på magen och Lotta på MSN..
Ny pudelsida skapad och den måste man ju kolla av.....
www.Alltompudlar.se

Nåja sen om sides,strax efter 09.00 masar vi oss upp och gör oss en kycklingomelett och dricker kaffe.
Känner mig lite som "slowmotion",det kan vara vädret och det kan vara förkylningen som aldrig vill ge med sig.

Jag tar mig varje fall i kragen och sätter Elvira i badet och strax efter kommer mammsen och pappsen hit för att få lite fm kaffe.

Vid 13.00 bytte vi om och tog hundarna och åkte till skogen, trots att det blåser väldigt och är riktigt ruggigt ute.
Men för hundfolk finns inget dåligt väder,hundarna njuter av att kuta i skogen och för Amigo som är lite smått "sinnesförvirrad" just för tillfället ger det liiite avkoppling,jaaa Märta höglöper och är snyggare än någonsin enligt honom.
När dottern kommer hem får hon åka med henne hem och bli stadshund för ett tag.
Dottern kommer blir överlycklig ; ) , då hon anser Märta vara den mest intelligensbefriade hund som satt sina tassar på denna jord och lite måste jag väl hålla med henne.
Märta är världens snällaste hund ,men är oftast liiite osmidig och extremt framfusig och alltid mycket kärleksfull....
-Jaaaa öppna gärna munnen och hon kryper in.
 
Nåja , det blir nog bra....
-Jooo, vi hittade kantareller i skogen som vi plockade,pudlarna var väldigt intresserade utav vad vi hittade och plockade.


Och Elvira som ju var nybadad ser numera ut som en komposthög,full i småkvistar och frön och när hon torkat måste jag sätta mig och för hand plocka strå för strå..
Men det brukar gå lätt och relativt fort.

Jag måste också få visa Hibuskens "Cooperi" som blommar nu.


Det verkar vara hibiskusarnas höjdpunkt nu,dom blommar som aldrig förr och eftersom ljuset är begränsat den här tiden på året är det flera av dem som inte orkar slå ut sina smällfeta knoppar och dom trillar av i stället.
Naturligtvis är det med spänd förväntan jag väntar på ev sticklingar från Tunisien.

Pratade med dottern i går kväll,som då strax var framme i Sahara !!!!
-Jaaaa inte på någon guidad tur,nääää på egen hand i hyrd bil !!!!
-Ahaaa !!!!!!! *panik*

Mamman (jag) blir livrädd för kidnappare och gud vet vad som finns i det där landet.....
Dom hade också hyrt fyrhjulingar och varit ute på egna upptäcktfärder.


Ställ till så det kommer hem en drös kameler istället för en dotter och en son.
Må hända är jag extrem fördomsfull,men jag blir allvarligt talat liiiite skit i byx när denna skönhet ska springa lättklädd där nere i detta land där dom på sin höjd ser kvinnors ögon under alla scalar och skynken.
Måtte hennes sambo hålla stenhårt i henne.
Sonen han myser väl kan jag tänka mig,han har nog knappast upplevt något så spännande och skulle förmodligen inte ens fatta om hon blev bortförd förrens det var "to late"
Men snart kommer dom hem,hoppas jag.
Vet inte ens om jag vill veta av alla vilda strapatser dom varit ute på.

Näää nu ska jag sätta på en kopp kaffe, och luta mig tillbaka lite.
Ha det bra mina vänner !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0