Sjukstuga här hemma...

Till att börja med ska jag väl berätta att vi på jobbet har haft en explodernade magsjuke´epidemi sen förra helgen.
Själv har jag klarat mig, men i torsdags började jag känna av magen, värk,riktig magvärk.

Men jag kämpade på och kände mig bättre på fredagen,men lördag morgon började Amigo kräkas, och jag kände återigen av min mage och fick gå på toa flera gånger
Amigo den stackarn han kräktes och kräktes.Han skakade och hade såå ont i magen.Jag var flera gånger på väg att ringa Uppsala för att åka akut med honom,men pratade med min veterinär här hemma som tyckte jag skulle lugna mig.
Gubben satt uppe med honom till 01.30 på lördagnatt och vid 02.00 steg jag upp och vakade över honom.Han bäddade och bäddade och hade jätte svårt att komma till ro.
Med ungefär en timmes mellanrum vela han ut och spy....
Söndagen var jag så trött att jag kände mig bakfull och verkligen sådär illa till mods.
Jag kom inte ur nattlinnet på hela dagen.
Inte förrens på söndag eftermiddag piggade Amigo på sig och fick behålla det lilla av det uppkokta vattnet jag gav honom.Och mot kvällningen var han sugen på mat,men fick naturligtvis inget ännu...
Jag hade heller inte ätit på hela dagen och var inte ens sugen på något, näää magen är inte bra och gör sig påmind titt som tätt....

Men gubben var hungrig så vi sträckte oss till sallad........
Hua ,uch och fyyy, näää som sagt jag mår inte bra...

Gubben åt med god aptit och drack glögg på det och sen.......

Jaaa det gick väl inte ens en timme så började han frysa och sen var det som att slå ett trollspö över honom.
Jaaa sen har han spytt hela natten samtidigt som han suttit på toan.

Och nu ligger vi här som döda sillar, trötta och helt utslagna...
Fyyyy f-n för vinter kräksjuka.
Jaaa behöver jag säga att det inte blev någon stämningsfull 1:a advent för oss.
Hoppas ni andra hade det mycket trevligare..

// Erika


Kommentarer
Postat av: Christina i Taxinge~

Stackars, stackars, stackars.....

Krya på er!!!!!!!!!!

2009-11-30 @ 14:37:23
Postat av: Katarina

Men huuua så hemskt!!! Ja magsjuka är inte å leka med. Här är det ont i halsen till o från och vi känner oss inge pigga alls. Men vad är det för väder man kan ju inte annat än må dåligt!!! Men krya på er så gott ni kan och krama stor snuffe från mej... Kram

2009-11-30 @ 20:27:33
Postat av: Lotta-Djakartas

Tjohooo!!

Låter inget bra det där inte.. Usch o fyy..

Idag skiner solen här i varje fall, men ja är lika stel i nacken som vanligt..ska snart iväg på behandling.. sen blir det boken o vila..

Kram kram

2009-12-01 @ 11:21:11
URL: http://www.dajkartas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0