Åhh hej åh hååå !

Nu tittar jag in som allra snabbast, då det är en stoooor dag idag.Dottern tar studenten och jag har nyss satt ihop det sista på "Plakatet",ballonger ska upp och gubben hämtar just björkar som ska upp ute vid entrén.
Det sista ska dekoreras på smörgåstårtorna också.

Igår kan jag upplysa er om att det var liiiite stressigt, jag jobbade till 14.00 sprang ut till bilen körde upp till stallet,Elin var där redan och hade borstat och satt på täcke och transportskydd, in med hästen i trailern och som tur var så krånglar hon aldrig,in i bilen och iväg,vi hade tid 15.00 på ATG kliniken.Undersökningen tog en timme och sen hem till stallet med henne igen,mockade hennes utebox och gav henne mat,hämtade lite köpmat och käkade när vi kom hem,gjorde den sista jordgubbstårtan samt chokladdoppade jordgubbar åt Elin till champagnefrukosten,när allt var klart kom min trimhund från Söderhamn,trimmade och gjorde honom riktigt prydlig,sen upp och bytte om, och iväg för att lämna tillbaka bilen till Annika (tusen tack !),iväg till affären för att handla det sista, sen hem,gick en runda i skogen med hundarna ....Behöver jag säga att jag somnar ovaggat på kvällarna!?

Jag antar att ni vill höra hur det gick för Freja igår....
För det första måste jag säga att hon är en som en ängel att åka med,hon uppförde sig på kliniken så veterinären trodde hon var drogad,men med ovanligt pigg blick.
Hon stog blixt stilla när dom rakade hennes ben ,smorde med gel och när dom tog fram den stora ultraljudsapparaten.Hon är underbar den hästen !

Hon hade den skada vi hade hoppats på mest av alla onda ting,hon hade en lindrig senskada från knät och ner mot kotan och rehabiliteringen beräknas till ca6mån.Det gör ingenting om hon så hade blivit promenadhäst för resten av livet.Värre hade varit om hon hade haft fång,som veterinären som kom först befarade.
Det kunde man däremot inte på ATG se några tecken på.

Så nu har vi fått ett 10v schema för henne som börjar med utebox vila med korta promenader på 5min flera gånger om dagen.Sen börjar vi sakta ta oss framåt i schemat,men som sagt det får ta hela livet bara vi får behålla henne i livet.

Och nu har jag verkligen inte tid mera, nu återkommer jag med bilder från en kall och regning student nästa gång.

Ha det //Erika


Kommentarer
Postat av: Katarina

TACK O LOV ATT DE GICK BRA!!! Kramar

2009-06-12 @ 12:33:52
Postat av: Ullis

Men GUUUD va skönt att det inte va "värre" med totton!! Jag är glad för er skull!! trevlig helg/ullis

2009-06-12 @ 15:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0