Vilken dag !

Vilken dag !
Jaa bättre blir det knappt..

Jag hade packat matkorgen med kaffe,smörgåsar och lite bullar och 09.00 hämtade vi upp Conny och Annika och började resan ner mot Löta,som ligger mellan Strängnäs och Eskilstuna.

Och det är alltid lika roligt att komma dit , man gör aldrig så många fynd ! *fniss*
Idag bestämde vi oss för att kanske kolla liiite annat som plantskolan faktiskt också erbjuder,men det tog nog bara fem minuter tills Annika fattade ett stadigt tag om sin vagn och började trava ner mot granhäcken och dess öppning ut mot rosfälten....
Och jag var inte sen att hänga på.
Kvalitén i år var det lite si och så med och en hel del mjöldagg, jag tyckte också att sortimentet kändes mindre,eller så hade mycket redan gått åt.För med 4.500 rosor i sortimentet borde inte den känslan infinna sig.
Hursom hellst hittade jag några riktiga praktexemplar som var vulgärt stora,undra om man kan preparera växter med anabola sterioider ?
Fem stycken var allt som fick plats i kärran och precis när vi kom på slutet i fälten så öppnade sig himlen och det var bara att lägga benen på ryggen och ta sig mot kassan där gubbarna satt bekvämt i soffgruppen inomhus och drack kaffe.Själv såg vi ut som dränkta katter......
-Aja,det tar man plätt lätt .Vi betalde,köpte oss en glass och precis när vi gjort det så tittade solen fram igen...
Men då var vi sååå nöjda med våra "kap".

Vi styrde kosan hemmåt och på något underligt sätt gick ju resan genom Uppsala och det gör den inte utan ett besök på Java !!!
-Mmmmm,mums som vanligt.Älskar deras Thai-buffé.

Mycket mätta fortsatte vi resan igen och när vi passerade skyltarna "Söderfors" på E4an så tittade Annika och jag på varandra också vek bilen av och vi svängde in till Per och Inga och plockade med oss några underbara klematiser,med Katta på telefonen så blev det en till henne också.

Sen åkte vi då hemmåt och det kändes riktigt riktigt skönt att krypa ner i soffan med täcke,enormt nöjd över rosorna och klematisarna och mycket mätt.
Bara att ligga och kippa efter luft och titta på gullungen Kevin på Allsång på Skansen...
-Ni sjunger väl med ?
-Joooo jag sjunger ja, för full hals.

Sen fattade jag lilldatorn och bokade lite biljetter till Eckerö på fredag.
Katta,Asko,Lotta,Jonas,Annika,Conny och William också gubben och jag åker till Eckerö då.En dagstripp bara,men roligt ska det bli.Vi brukar ju åka en sväng varje år så det börjar bli tradition...
Måste ju passa på nu innan dottern flyttar hemmifrån och knappast vill komma hem och vara hundvakt.
Nu kommer strax Katta och Asko och hämtar sin vackra klematis Janina, så nu ska jag avsluta och se färdigt Allsången.

Ha det mina vänner //Erika

Och vips så kom jag åt någon eller några knappar så texten blev sååååå här stooor ! *Oooops*
-Hur f-n gör jag nu för att få tillbaka det ???


Kommentarer
Postat av: Annika

Halloj o tack för idag!

Det var en jättebra dag och vi ser nu fram emot fredagen.

kram Annika

2009-07-21 @ 23:26:36
Postat av: Katarina

Tack för att ni var så snäll och köpte vackra Janina till mej!!! Å ska bli kul med båttur på fredag... JAAA vi får väll åka den där stora då när vi inte kommer ut med våra små båtar... Kramzzzzz

2009-07-22 @ 00:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0