Ni som åker utomlands....

Idag har jag städat av lite smått,det värsta om man jag säger så......*hrmf*
Jag har klippt gräset och  varit till skogen och plockat lite blåbär för att göra en paj av på eftermiddagen,och på hemväg hittade jag alldeles stora röda smultron också.


Lotta (Djakartas) och "Pudel-Ullis" kommer över för att kika på trädgården, och då tänkte jag att lite blåbärs paj till kaffet skulle väl vara mumsigt..



Som snabbast när jag höll på här satt jag mig framför datorn ett slag och hamnade på Hibbe-forumet och kom då på att det var ett tag sen jag tittade till mina egna små hibbesticklingar som står på tillväxt i den tropiska "kuvösen".
Och precis som små monster så har dom vuxit så pass att några av dem fick stå med böjda grenar och rotsystemet var mer än väl utvecklat om jag säger så..
Upp med dem och ut för omplantering, jag blandade i ordning en bra jord åt dem och krukade om dem och nu har dom fått flyttat ut i växthuset några av dem.
Jag hoppas chocken inte vart allt för stor för dem, den ena hade faktiskt knoppar.Ska bli jätte spännande att se och en liten minnesresa tillbaka för dottern, det är ju hon som samlat skotten från både Egyptenresan och vistelsen på Malta.

Och då vill jag passa på att påminna er....
-Snälla åker ni utomlands så tänk på mig, jag vill gärna ha skott från Hibiskusar ni ser,eller för den delen om nihar Hibiskusar hemma som ni vill dela med er av.

Nu ska jag titta till gubben som fortfarande ligger på alla fyra ute på framsidan och lägger marksten för glatta livet.

Ha det //Erika

Kommentarer
Postat av: Lotta-Djakartas

Tacka för kaffe o god blåbärspaj.. ja ska nog ut o plocka lite blåbär imorrn med,, här finns massor av den sorten.

Kram kram

2009-07-15 @ 23:15:40
URL: http://www.djakartas.se
Postat av: ullis

Tack för fikat!! Nu är man sugen på att ta fram spaden o börja gräva...

2009-07-15 @ 23:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0