Shopping igen !

Idag hade jag ännu en shoppingdag med dottern, idag for vi till Åsby för att kika på allt deras lull-lull.
Men först hämtade vi upp Lotta i Grällsta.
Vi började med en förmiddagsfika på Åsby och har ni inte varit där ,så kan man nästan åka dit enkom för deras Toast.
Alltså hur stora toast är det möjligt att göra,jag bara undrar ?????
Jag tog en med lax och Philiadelfia ost på, sååååå mumsig kan jag lova.
Med sallad och vitlökssås till.

Dottern och Lotta

Sen gick vi runt och tittade lite, dottern shoppade lite småprylar till lägenheten och hör och häpna.....
-Jag kom ut tomhänt !
-Jag, Erika ,kom ut från Åsby utan en ända ros, inte så mycket som en liten perenn var med.

-Nääää ni , jag har karaktär och vet vad jag vill ha.....*asg*
Sen for vi vidare till "Nisses" ,och nu snackar vi lull-lull !
Här sprang jag direkt på en "kunga-krona"


Och en ny bädd till hundarna ,som var så mjuk och go.
-Mmmm, Vilda sover redan sött i den.

Till Kungakronan var jag ju bara tvungen att springa in på Blomsterlandet och köpa en liten blomma.
Det fick bli en pytte liten dubbelblommande rosa St:Paulia så länge,ska nog byta mot hjärtan på tråd sen.

Och då fick jag se något så fint...

Chirita tamiana ,sååå söt och först trodde jag det var någon slags St.Paulia,då bladen ser exakt lika dan ut,men efter googlande på Internet så visar det sig att dom icke är släkt.Om den står det så här..

"En relativt nyfunnen vild växt från Vietnam. Den är en trots sin litenhet och sitt skira utseende en av de absolut mest lättskötta, lättblommade och lättförökade växter som finns inom krukväxtvärlden. Borde finnas i varje fönsterkarm!"

Det var inga pengar, så jag köpte en till mig och en till mamma.

Sen var det ju det där med Klematis, en Ville de Lyon fick det bli idag..
Samma som du har Ullis =)



Nu lär han väl inte bli så här maffig,


...men jag tänkte prova plantera den vid vår antika cykel på framsidan,få se om den behagar klättra i ekrarna och upp för ramen..


Jag gjorde iordning en liten grupp på trappen på framsidan också,höstaster och en Hagley Hybrid


Tänk att jag blir såå glad över sååå lite...=))

Nu ska vi strax äta tacos och jag tror nästan jag ska unna mig ett glas rött till...
Och på måndag börjar arbetet igen och lika bra är väl det, för med så här mycket shopping är jag snart pank...

Ha det // Erika


Kommentarer
Postat av: Lotta-Djakartas

Tack för idag!! Gissa om ja beundrar dig för flitigt bloggande.. Kram

2009-07-30 @ 21:55:54
URL: http://www.djakartas.se
Postat av: Katarina

Ja det kanske är lika bra att jobbet börjar då om de börjar sina i pungen haahaa!!!! Själv har jag legat med rumpan i vädret och tagit bort bark från rabbater och fyllt på med grus istället, ja gruset fixade Asko och de blev så fint!!!! Kramis

2009-07-31 @ 01:59:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0