Högbo SKK dag 1

Idag har vi tillbringat dagen uppe i Högbo, det var ju Monkis debut i utställningssammanhang.Och helt ärligt har jag väl sett mer lyckade debuter.....
Men Monkan tycker det här med utställning är liiiiite läskigt, inte så att hon får panik men glada svansen, förvandlas till hängande rävrumpa på henne och så får det ju inte vara...

Lite mera träning så, hon kommer igen till våren.Både lite äldre och förhoppningsvis showigare.




Titta på "skrajsingsvansen"...


En av hennes systrar var däremot mera kavat.
Och blev BÄST I RASEN valp !


Monki längst till höger tillsammans med sina uppfödare och sina systrar.(hela kullen)


Ett helt gäng med plattnäsor *pussungar*


Svårt att misslyckas ,när dom här brudarna är motivet.
-Sååååå fina,jag är sååå stolt !

Kom hem från Högbo runt 13.00 och eftersom gubben var och hjälpte till att lägga ett tak hos ett par av våra vänner så var det bara att ta tjuren vid hornen själv,läs Amigo.
Sagt och gjort och i badet åkte han, eller duschen rättare sagt.Åhhh gud så lortig han var igen, det är ju inte så länge sen han badade....Fattar inte hur han beter sig.
Jaaa sen tar det sina timmar att få honom torr och klippt .Men han vart riktigt prydlig tycker jag.

Tja jag han bara bli klar så var det dags att svida om för nästa evangemang....
Mamma fyller 70år i morgon och idag vela hon bjuda ut oss alla på restaurang.Vi åt grillbuffé på Livingroom och hade en trevlig stund ihop.Hon vela ju absolut inte ha någon fest ,utan det blev blommor presenter och mat och det tyckte hon nog räckte alla tiders.
Pappa jaaa han är ett kapitel för sig,född utan vett och etikett........
Nåja det var precis lagomt, efter en dag på hundutställning så är man rätt mör.

Och i morgon bitti är det som sagt dags igen.Amigo i veteranklass, och han är såååå fin för sin ålder *mammas hjärta*

Ny dag ,nya tag.

Ha det bra mina vänner nu ska jag nanna kudde ; )

//Erika

Kommentarer
Postat av: Christina i Taxinge~

Och hur gick det för världens snyggaste Amigo?????

2010-09-05 @ 18:44:23
URL: http://www.123minsida.se/Christinas
Postat av: Barbro Coldenberg

STORT GRATTIS TILL DAGENS NYGGASTE RIESEN!!!!

Amigo är en av de snyggaste riesenhanar jag någonsin sett. Och konstigt eller hur - de flesta riesenhanar blir allt mindra snygga med åldern MEN; AMIGO blir snyggare för varje gång jag ser honom!

Stort grattis till Erika - bade som AMIGOägare och som duktig trimmare!

2010-09-05 @ 18:46:01
URL: http://www.barcols.se
Postat av: Katarina

Pappa kapitelet är jag sååå nyfiken på haa haa!!! Ja Erika du ska vara stålt över tjejerna sååå vackra!!!

2010-09-05 @ 23:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0