Lite från veckan som gått..

Uj uj uj , idag är det riktigt höstväder som tur är så tycker jag det är ruggigt mysigt.
Sitter här på morgonen med tända ljus och dricker mitt morgon kaffe, gubben och hundarna sover än.Det är lite skumt och mörkt ännu och regnet piskar mot rutorna.

I går fredag var en riktigt skit dag på jobbet, orkar inte ens berätta.Men det är inte med glädje jag går dit på måndag kan jag säga...
Vet inte ens om jag vill fortsätta.Har sagt att jag ska söka mig därifrån förr och nu måste jag verkligen börja se mig om efter andra lediga tjänster.Hon vinner ,det får bli så.....

Tur man har en förstående familj och en gubbe som jobbar inom samma yrke och vet hur bittra kärringar kan vara.
Tur man har ALLT när man kommer hem,så man kan komma på fötter igen.

Inte ens löneförhöjningen kändes som ett lyft,fast den var det.Den var nog ganska bra till och med.Men det vet man ju inte förrens man fått veta vad dom andra fått och sånt pratar man inte om på mitt jobb.

Lyssnar på psykdoktorn på tv4 nu och förstår då varför jag tycker om hösten,jag tänker rätt helt enkelt.
Jag plockar dom små mysbitarna och unnar mig vardagslyx.
Vad som är vardagslyx för var och en kan vara olika, för mig är det att kliva upp liite tidigare än vanligt på vardagar och hinna ta ett hett skumbad innan jobbet, morgonpromenaderna med hundarna är också ett sätt att hinna samla både luft i lungorna och ventilera lite tankar,bra musik på bilstereon på väg till jobbet ger en extra kick,gärna Micheal Jacksson då för min del.Tända ljus på kvällarna,strövturer i skogen och plocka lite svamp,unna sig att sjunka ner i soffan och titta tv,pudelbaden och groomingen med dem är mycket avkopplande,då kan jag inte göra två saker samtidigt,jag måste bara fokusera på det jag gör och det är sååå skönt.

Tidigare i veckan hade vi besök av killen hela dagen,med mamma Lotta.




Noel och Lovisa,som älskar barn

Nåja idag ska jag bara njuta av en innedag, plocka med lite tvätt ,dammsuga osv
Badade pudel i går så det är klart.
Gubben han ska iväg och jobba han, flytspackla ett källargolv och lägga golvvärme står på schemat idag tror jag.

Namnet på lilla mig är ännu inte klart .
Men va sägs som Prima eller Prisma eller Chica eller,guuuud jag blir galen !
Har ju bara pudelnamn i huvudet ja, och vet exakt vad vår nästa lilla rödtott ska heta.
Men här känns det mesta fel.
Tycker att Narnia och Arwen är fint också,men vet som sagt inte....
Gubben tycker Flinga,men inte sonen..


tik#2

tik#1


Fortsätt gärna komma med förslag.

Nu ska jag återgå till höst myset



Förresten törs jag bara visa skottet från Kattas hibbe.Helene stryp mig inte nu ; )




Kommentarer
Postat av: Barbro

Hej Erica

Jag tycker hon ser ut att heta MORSKA med stora bokstäver. Ha en bra helg!

2010-09-25 @ 10:15:49
URL: http://www.barcols.se
Postat av: Katarina

Det är kärlek i den där blomman kan jag lova!!! Oj har Lotta o Noel varit på besök... Och åter igen du ser väl Erika att hon ska heta Troja, gud såååå sööööt tänk när man får pussa på henne dååå...

2010-09-25 @ 15:09:44
Postat av: Christina i Taxinge~

Vovvetösen borde heta Isis - absolut!:-)

I övrigt skulle jag vilja säga.....du är i din bästa ålder nu, Erika! Vill du byta jobb ska du göra det nu. Dvs du måste komma till skott och ta kontakt med AF. Inte för att de kanske kan erbjuda dig nåt jobb, men du kan ta deras kunnande i anspråk genom att gå dit och säga "hjälp mig, jag vill byta jobb! Vad kan jag göra och vad kan ni göra?"

Det är så lätt att prata om att man vill byta jobb, men det blir aldrig av - man vet vad man har, inte vad man får....typ.

När jag var 43 började jag fundera på att byta jobb, när jag var 51 blev det äntligen av!

Tiden bara går och går och nånstans därute finns ett annat jobb åt dig vare sig du tror det eller ej!!

Sega inte så länge som jag gjorde!!!



2010-09-25 @ 19:19:38
URL: http://www.123minsida.se/Christinas
Postat av: Pernilla

Japp..Narnia får det bli, inge annat....men så söta, nästan lika söta som Noel, fast bara nästan.

Själv vet jag vad du pratar om när du skriver om hösten. Jag är exakt likadan...Fullkomligt älskar hösten, ja, det är t.o.m den allra bästa årstiden tycker jag, men säger man det tycker folk man är skitknäpp.....

2010-09-25 @ 21:22:27
URL: http://www.trazta.com
Postat av: Anonym

Gaia-jordens, moderlighetens och fruktbarhetens gudinna.

Athena- vishetens gudinna.

Theia- segergudinnan.

Nike- guldets gudinna.

2010-09-27 @ 10:24:52
Postat av: chaussures nike free run reduction

jordan 1 flight black bucechzdns Nike Free Run 2 Femme dndepcta nike roshe run pas cher akmqhgttmbl Air Jordan 7 Shoes Sale qvdqjlom discount jordan 11 shoes ozltmc acheter Nike Free Run 2 pxdweh air jordan 7 shoes online lpnfebkcyok jordan shoes 12 online mgyyaedtv jordan shoes 11 outlet sale
chaussures nike free run reduction http://www.2013nikechaussures.com

2015-01-14 @ 18:03:56
URL: http://www.2013nikechaussures.com
Postat av: basket air jordan

Discount Jordan Retro Shoes ikgxfqeniqe cheap jordan 6 shoes oawenz Nike Free Run 3 rtlkeef Nike Roshe Run Homme njuoeuqh Air Jordan 10 Shoes twlihksyzgg cheap jordan 5 shoes france nizzajddx nike free run homme iagmdwec Buy Jordan 9 Shoes Online lcsbwdi cheap jordan retro online
basket air jordan http://www.jordan-fr.com

2015-01-14 @ 18:04:13
URL: http://www.jordan-fr.com
Postat av: Air Jordan France

Discount Jordan Retro Shoes dsheylwi cheap jordan 6 shoes kubymp Nike Free Run 3 ergvfzy Nike Roshe Run Homme apafovn Air Jordan 10 Shoes eylupkcf cheap jordan 5 shoes france jclonfuj nike free run homme exisxlusoqj Buy Jordan 9 Shoes Online iolkptgqjtl cheap jordan retro online
Air Jordan France http://www.jordanfrancepascher.com

2015-01-14 @ 18:04:18
URL: http://www.jordanfrancepascher.com
Postat av: michael kors online bags discount

kate spade bags pzythwzvqjf canada kate spade ommnnk cheap ugg boots 5819 cjkbyygrbxo cheap michael kors handbags sale izthjp michael kors me uk bnyzmn online ugg classic bouomoovyh cheap michael kors outlet online ytmsvp discount michael kors handbags online fpituhkdgtr cheap mk handbags
michael kors online bags discount http://www.ninjaboys-sg.com

2015-01-14 @ 18:04:24
URL: http://www.ninjaboys-sg.com
Postat av: jordan 11 columbia

jordan bct mid sale ekizmpmvbzl discount jordan 1 online juoxgpnaeqh nike free run noir zlspmaleej Jordan CDP Shoes Online trdnrbsp on sale jordan 1 shoes cxmgyaqyzu chaussures nike roshe run guowehe jordan 4 shoes for sale dllyvlzw jordan 5 for sale ahtoggw Sortie Nike Free Run Homme
jordan 11 columbia http://www.airjordan11-columbia.com

2015-01-14 @ 18:09:35
URL: http://www.airjordan11-columbia.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0