Oj va ni gissar !

Ojj oj oj va ni gissar, va roligt !
Fortsätt gärna det är väldigt roligt att läsa om era förslag.
Va har ni förresten själv för drömmar ?

Jag skrev inget då om att Amigo också var en av mina stora drömmar, en helkuperad riesen.Jag uppfyllde den drömmen åt mig själv,och vilken dröm det blev. En helt ofattbar dröm,långt över mina förväntningar och aldrig ens i min vildaste fantasi kunde jag väl ens drömma om hur fantastisk en hund kan vara.Och som jag tidigare skrivit så vet jag mycket väl att att han är en "Once In a Lifetime".
Han är bara såååå underbar.
Stor,genom go,så snäll och har alltid varit en lugn och trygg förebild för alla "småttingar" som passerat här.

Jag ska ärligt säga att jag var rädd då med, jag minns att folk sa -Hur ska HON klara av en riesen ?
Men det gjorde jag,jag klarade två samtidigt till och med. Tycker jag själv varje fall....
Jag är ingen tävlingsmänniska inom bruksområderna,men jag vill för allas trevnad ha en klar och tydlig vardagslydnad på mina hundar.Det räcker för mig och för att en flock ska vara glada,nöjda och harmoniska.
Både Piraya och Amigo var/är mycket lydiga och kan nog inte räknas som hundar som någon stört sig på.
Där emot vet jag att Amigo fått flera att fastna för rasen Riesen,och jag vet att flera av dem som valde barn efter honom fick helt igenom underbara hundar.



I går hade han "små folk" på besök, och det tycker han är så roligt.Han är nog den snällaste riesen jag någonsin träffat.




Tummelisa tycker dock han är väldiiiigt stor,och skäggig ; )
Även om han är sååå försiktig med små hundar.

(halv)Syskona bus ,dom hade annat att göra.....(Kajza&Lovisa)
Som stöpt i samma form ,har dom såååå klart också samma intresse....
-BOLLAR !!!!!
Jaaaa dom flådde som två dårar en hel eftermiddag,med Monki i släptåg.


I timmar kan man kasta dem,rulla dem, släppa dem uppe i från trappen och sen nästan jaga livet ur sig för att hinna först.
Bollar är såååå roliga...

Näää nu natta,i morgon bara måste jag ta fram maskinen och klippa ner Amigo.
Och i helgen måste vi bara bära in stamrosor,pelargoner,hibiskusar,ta pumpen ur dammen,plocka in alla lyktor och annat ute pynt,duken på altanbordet,städa av uteköket och ta in div dynor och kuddar.Det är höst mina vänner,dags att börja boa in sig :O

Ha det // Erika

Kommentarer
Postat av: Lotta-Djakartas

Jaaa jag har nog inga drömmar kvar ja.. har ju redan allt som ja tycker varit fräckt o snyggt i hundväg.. helkuppat Doberman heljuppat dvärgschnauzer o Riesenschnauzer o sen har ja ju mina underbara pudlar.. Ja vad skulle det va som ja vill ha då som ja inte redan har skaffat??? hmm en människounge blev det ju dessutom.. det brukar bli som ja vill när ja får nåt i skallen.. hmm känner mig rätt så nöjd faktiskt!! ligger lågt har ju bara 2 nya hundar på väg in men det är ju vardag för mig det...

2010-09-09 @ 22:36:05
URL: http://www.djakartas.se
Postat av: Erica Andersson

Mmmmm, min dröm är att ta in en aussie från USA eller nåt annat land som har nån bra linje.... Just nu är drömmen och jag letar ett shettissto med kanon stam, och den drömmen är på G!

2010-09-10 @ 20:13:06
URL: http://www.alsjobergets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0