Nu ni......

Nu ska jag inte hålla er nyfikna längre.
Men anledningen till att jag inte velat berätta är dels för att jag inte visste om jag skulle få en av de två tikar som finns i kullen.
Men i går fick jag klartecken, jag får den ena tiken och uppfödaren behåller den andra.
Dock vet uppfödaren inte vem som stannar på kenneln än, då dom två systrarna är mycket lika varandra båda silver grå till färgen.


Tik 1 (2veckor)


Tik 2 (2veckor)

Hennes föräldrar är mycket fina ,pappa importerad från Syd Afrika och mamma är Champion med flera vinnartitlar i bagaget.


pappa


mamma

-Ojjjj va jag varit och är nervös,dels för att jag verkligen vela ha just en sån här hund men också för att jag som jag sagt tidigare nu är på helt ny och okänd mark.
Jag ska åtminstone göra allt i min makt för att få en fin och trevlig hund av henne.

Jag har dock förhört mig med flera ägare av just show huskies, om hur dom är tillsammans med andra hundar ex och bara fått positiva svar,en hade sina med cavalierer och Skipperke (stavningen?) en med Saluki och en annan med cockerspaniel.Dom är heller inte alls lika hyper aktiva som dom som avlats enbart för att dra,även om jag anar att jag kommer få veta att jag lever.
Den nya cykeln kommer nog komma till användning,löp träningen får Hanna ta ; ).
Skämt åh sido,klart jag är medveten om att här kommer att få motioneras.Men Piraya var inte helt lätt som ung hon heller.


Jaaa sen var det det här med namn då.
Va döper man en sådan här liten Isprinsessa till ?

Förslagen som kommit upp är bla

*Tiara (dotterns)
*Glitter
*Troja (Askos och Kattas val)
*Drivis som Driv is (dotterns)
*Flinga (som sonen dock vägrar)
*Axa
*Isa
*Varga
*Nova
*Arwen (Hon i Sagan o ringen)
*Sibell
*Narnia (Pernillas)

Snälla kom med förslag som kan vara passande.


Jaaaa då väntar jag bara på alla era fördomar och förmaningar ; )

/Erika

Kommentarer
Postat av: Erica Andersson

Ååååh, vilken söööötnos!!!!

Ariell är mitt förslag.



Kram Erica

2010-09-15 @ 20:05:36
URL: http://www.alsjobergets.se
Postat av: Anonym

Jag dööööööööööööör!!!!!

Så vacker, så vacker.....

2010-09-15 @ 20:09:29
Postat av: P

Narnia....

2010-09-15 @ 20:10:33
Postat av: Barbro

Kalla henne VINNA. Är en mycket trevlig och social ras. Grattis till ditt val och lycka till med henne.

2010-09-15 @ 20:55:56
URL: http://www.barcols.se
Postat av: J

Arktis..Ayla..Indra..Kiara..Vittra..Wilja..Aska..Isolde...

2010-09-15 @ 20:58:58
Postat av: Mia

Jag röstar på Troja, Nova eller Arwen!!

Nu kommer Peter bli avis! ;)

2010-09-15 @ 21:11:28
URL: http://miasnya.blogg.se/
Postat av: Helene

He..he.... men vi har väl inga fördomar.... Herregud så många namnförslag ni har nu, jag har då inget alls jag, men om jag ska rösta på nåt så är det Narnia

2010-09-15 @ 21:13:54
URL: http://barecho.bloggplatsen.se
Postat av: Pernilla igen

Och gissa om Mårten kommer bli avis...jag med:-)

2010-09-15 @ 21:21:34
Postat av: Ullis

ÅÅÅÅÅH jätte fina!!!!!

Ja enda fördomen..... dammsuga dammsuga dammsuga för de HÅRAR!!! Men jätte läckra/vackra hundar =)

2010-09-15 @ 22:12:01
URL: http://www.123minsida.se/ullis
Postat av: Katarina

ÅÅÅ vad skönt att de inte är hemligt längre!!! Och hon är såååå fin och de där kommer du att fixa galant de vet jag. Nu ska det bli kul att se vad det blir för namn men nog tycker jag att det är en liten Troja allt... Och tänk när man får pussa på den nosen då aaaahhh vilken lycka!!! Kramar

2010-09-15 @ 22:51:20
Postat av: Christina i Taxinge~

Men så otroligt vackert föräldrapar!!! Vaaad ska det bli av en sån avkomma?! WOW!

Jag tycker hon ska heta Isis -

"Isis var en viktig gudinna i egyptisk mytologi, dotter till Geb och Nut; syster till Set; syster och maka till Osiris; moder till Horus."



Eller Snow Queen -

"She was tall and of slender figure, and of a dazzling whiteness.It was the Snow Queen."



Eller ett namn på grönländska -

Qimmig = hund

Desna = chef

Sesi = snö

Siku = is

Pakak = "lägger nosen i blöt"



LYCKA TILL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



2010-09-15 @ 22:52:48
URL: http://www.123minsida.se/Christinas
Postat av: hanna

Ska du köpa en Bedarravalp! Guu va kul, lycka till!! =)

2010-09-16 @ 08:26:51
URL: http://www.hannasdogs.com
Postat av: Annika

Va kul, äntligen!!! Det fixar du galant!

Sagan om isfolket har många fina namn...Shira, Sunniva, Christa...

Kram Annika

2010-09-16 @ 15:44:29
Postat av: Annika igen

Öhhh, va tycks om Katla?! Visstnej det var ju namnet på vår kör....det går ju inte.Då måste man kunna dricka vin i massor och det är hon ju på tok för ung för.

2010-09-16 @ 15:48:31
Postat av: Igen.....

Det var ju Tekla vår kör hette.....tänk vad vinet gör med minnet!

2010-09-16 @ 19:33:53
Postat av: Ullis

Tekla eller Katla det är väl inte så noga...hoppas ni kommer ihåg att sjunga en trudelutt lite då och då i alla fall ;) hi hi hi

2010-09-16 @ 21:10:09
URL: http://www.123minsida.se/ullis
Postat av: Helene

Fan... jag måste ha druckit alldeles för mycket vin, minns inte ens att kören hade nåt namn..... shit, men nu är det dags för den att återuppstå!

2010-09-16 @ 22:01:34
URL: http://barecho.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Sesi var väl ett alldeles fantastiskt förslag

2010-09-16 @ 22:13:32
Postat av: Annika

Men Helene, kommer du inte ihåg?

Tekla, T-Tanja(vinet, ett mycket viktigt inslag i kören!) E-Erika,K-Katarina,L-Lotta,

A-Annika

Minns du inte? Du höll ju inte på med dina SUPERMODERNA städgrejer den gången iallafall!

2010-09-17 @ 09:45:00
Postat av: Annika

Hur kunde jag glömma?

Stavningen var ju Thekla och H var för Helene!

Förlåt mej, jag skyller återigen på vinet.

Jag håller för övrigt HELT med Helene, jag "sjunger upp mej" varje helg men det börjar bli tråkigt att gala alldeles själv...! Dags för en träff.

2010-09-17 @ 15:45:02
Postat av: Marina Persson

Men ÅH så avis jag blir!! En sådan har jag funderat på väldigt länge och mycket väl... Och nuförtiden är ju showhuskisarna så extra vackra också ;)Faktum är att jag funderat lite extra nu när jag ska få större gård, då blir det ju förmodligen en till hund, om inte två... lr 3 :O. Vilken kennel kommer hon ifrån?

2010-09-22 @ 23:30:14
URL: http://www.kennel-larix.dinstudio.se
Postat av: Marina Persson

Men ÅH så avis jag blir!! En sådan har jag funderat på väldigt länge och mycket väl... Och nuförtiden är ju showhuskisarna så extra vackra också ;)Faktum är att jag funderat lite extra nu när jag ska få större gård, då blir det ju förmodligen en till hund, om inte två... lr 3 :O. Vilken kennel kommer hon ifrån?

2010-09-22 @ 23:31:23
URL: http://www.kennel-larix.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0