En snabbis bara..

Bara en kortis idag.
Lördag och såååå skönt att få kliva upp när man vill.
Nu tillhör ju jag varje fall inte dom här som sover bort en förmiddag.Men det är bara så skönt att få kliva ur bingen när jag vill och inte behöva jäkta iväg...

En till som tycker det är alldeles förtfäffligt med sovmorgon är han i mitten.....



Finns inge mysigare än att mysa i sängen tycker han.
Och skiter blankt i om det är trångt för hussen och mig,dessto mysigare tycker han.

I dag har vi arbetat i trädgården hela dagen, alla pelargoner har burits in och jag har planterat om lite hibiskusar och bundit upp lite rosor.Gubben har rensat ogräs,jaaa vi har städat ute rent allmänt.

Dottern kom hit med Monki,Mysla och Tira och stack på en Ålandskryssning själv.Sen kom mamma,pappa och Greger på förmiddagskaffe.

Ute blommar fortfarande många av rosorna, det är som den årstiden ger dem extra kraft,det är som om dom ger sitt allra sista nu.Många är proppfulla i knoppar.
En av alla fördelar med att ha många Tehybrider och rabattrosor,dom blommar och är sååå vackra tills frosten tar dem.

En till skönhet,som planterades och sen dess bara har stått där och stampat och varit väldigt anonym är den gula kinesiska trädpionen jag köpte på Trädgårdsmässan för ca 6-7år sedan.Den har aldrig blommat och jag har avrit på snudd att riva upp den ett par gånger kan jag säga.Men i år, jaaaa nu i augusti utvecklade den en knopp, som jag bara trodde skulle frysa bort.Men oj oj oj....



Visste helt ärligt inte att pioner blommade så här sent på säsongen.
Bara en blomma bjuder den på i år,kanske kan vi förvänta oss flera nästa år.

Nu ska jag fortsätta städandet och plockandet inomhus.
Ha en skön helg mina vänner // Erika


Kommentarer
Postat av: Erica Andersson

Inga fler ledtrådar på nya rasen??? Jag gissar nog på en helkuppad doberman!



Vilken uuunderbar pion!

Kram Erica

2010-09-13 @ 12:15:53
URL: http://www.alsjobergets.se
Postat av: Erika

He he he, fast det blir ju svårt ,då man inte får ta in kuperade hundar i landet längre ; )



Jag ska ge er en ledtråd till,sen ingen mera förrens jag vet att jag får en valp och vilken det iså fall blir.

Jag kommer få användning av min stora fön ; ))

2010-09-13 @ 17:23:02
Postat av: Erica Andersson

Hmmmm, en Briard då??

Ska nog tippa idig vin på lördag em. o lura ur dig vad det blir! Hoppas jag orkar bära bara.... blir väl minst ett par "tetror" vin:)



Kram

2010-09-13 @ 20:08:32
URL: http://www.alsjobergets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0