Sjuk : (

Jaaaaa jag är inte döende ,men huvudet värker och lite feber,detta gör i sin tur att leder värker och moler.
Så det får bli vila resten av vecka...

Fasen och jag som har sååååå mycket att göra,tror knappast att jag kommer orka hänga med upp till Järvzoo på lördag och det som jag ju såg fram emot sååååå mycket.
Det kanske inte är läge att tillbringa en dag ute i detta väder med feber i kroppen, och jag är livrädd att blir riktigt sjuk tills vi ska åka....
Får jag halsfluss,som jag brukar kunna drabbas av..... då blir det inte roligt för då brukar jag bli totalt däckad.

Näää jag får försöka kurera mig med mycket vatten,c-vitamin,alvedon och vila i några dagar nu.
Just nu myser jag i värmen från vedspisen och lyssnar på L´Divo,healing för själen det ; )
 
Ute är det storm och snön yr utanför fönstren, fyyyyyy vilket väder.
Och jag kan inte låta bli att tänka på alla hundar som bor ute i hundgårdar med halvdana kojor,sommar katter som strävar för sitt liv sådana här gånger,och alla vilda djur som kanske redan nu har det kämpigt med både snö och att hitta föda, och då är det bara november.
Småfåglarna som har fullt sjå att stoppa i sig feta solrosfrön för att stå emot kylan.


(visst ser dom välfödda ut våra små pippisar ; ) )

Uch sånt här kan få mig sömn lös....
Behöver jag säga att våra hundar sover i sängen, jaaaa inte Drivis som tycker det blir för varmt.Hon sover dock strax nedanför vår säng i sin biabädd.
Och små fåglarna dom matas hela tiden, dom har flera automater att välja på och minst en till ska det bli hörde jag gubben sa...
Kaninerna myser nere i källaren, där har dom vintertid en kompost hage,som dom huserar i.Vill inte ha dem ute, då jag tycker det blir på tok för osocialt för dem,och dessutom fryser både vatten och mat.
Sommartid har dom så klart sin bur och hage utomhus, men även då bär vi in dem nattetid,för att skydda dem från mygg och knott ; )



Nääää alla ska ha sitt för att må bra även den här årstiden, hoppas ni alla tänker så och jobbar för att kanske göra något för någon.

Nääää nu ska jag åter gå till mys läge i soffan igen känner jag...

Men först ska jag visa den underbara Amaryllisen jag fick av Lotta och Jonas när dom var här sist, samt pepparkaksformen som kommer göra året papparkaksbak riktigt roligt.
-TACK !




-Underbar !

Och sist men inte minst en som aldrig verkar fatta att han ska vinter vila nu, "Sprinkle Rain"



Ha det mina vänner och hoppas ni får vara friska.





Kommentarer
Postat av: Erica Andersson

Krya på Dig!!!

Min sprinkle rain blommar också nu! Men så är det ju en stickling från dig:)



Kram Erica

2010-11-25 @ 16:31:29
URL: http://www.alsjobergets.se
Postat av: Helene

Ja, fy sjutton när man tänker på hur en del djur har det.... gör verkligen ont i hjärtat när man ser hundar som sitter helt själva i rastgårdar, dag ut och dag in... och nu i det här vädret. Men lika med de andra djuren, våra katter som älskar att vara ute - vill inte gå ut när det är snöstorm. Nä, då ligger de inne och myser istället. Är dock kluven vad det gäller småfåglarna, vill så gärna mata dem -men vill ju inte locka hit dom för att de ska bli mat åt våra tre katter.... Har funderat hit och dit på detta under många år nu...

Krya på dig nu Erika så du är frisk och kry när ni drar söderut, som sagt - är inte nååååå avundsjuk, jag älskar ju verkligen den här årstiden vi har här nu!

2010-11-26 @ 07:10:33
URL: http://barecho.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0