Åska och dunder !

Idag är det fredag och och regnet skvalar ner,det har varit betydligt svalare och lättare luft i dag.Säkert pga det åsk väder som drog fram här i går.
Vi var ute på gården med barnen och det mullrade lite på håll det hörde vi,men inget som på något vis i världen var någon fara.
Vi pratade med föräldrar som kom och gick och några berättade att dom är mycket rädda för åskan.Men vi kände väl oss inte rädda direkt vidhöll vi.

Och rätt som det är blir det en sådan fruktansvärd smäll att jag i ren reflex duckar, panik utbryter bland barnen som ju naturligtvis blir stela av skräck och skriker och grinar.
Jaaaa ,innan vi får fatt i alla barn och får in dem på farstun hinner många tankar fara igenom mitt huvud.
Det var sådan fruktansvärd smäll !!!!
Två riktiga knallar till blir det och sen drar det vidare, med ett efter följande spöregn.

Idag berättade en av mammorna att blixten hade slagit ner på ICA Maxi,ca200m från där vi jobbar.
Blixten slog ut alla frysdiskar,kassa apparater och tydligen hade varit sådan smäll att personalen nästan blivit döv sa hon (mamman).

Jaaaa där hade vi stått och predikat att det minsann inte var någon fara........

Uch det hade verkligen kunnat gå riktigt illa, törs inte ens låta tankarna gå vidare på vad som hänt om den valt att slå ner 200m åt söder...

På kvällen var det så fruktansvärt kvavt ute att när jag gick kvällspromenaden så fick man nästan inte luft.Vädligt obehagligt kändes det.Och man vart alldeles svettig.
Jag vet inte när det lättade upp och vart friskare luft,men natten var inte outhärdligt varm i varje fall.

Och som sagt i morse var det betydligt svalare, nästan så man vart lite frusen....

Nu ska jag ta och åka och hälsa på vid dotterns lägenhet, kolla hur det går i allt rivande.

Och senare blir det grillning och en kall Long Drink.

Kommentarer
Postat av: Helene

Ja, jag säger ju att det är farligt med åska.... Här blir det ingen long drink, bara vatten då väckarklockan står på 02.30 imorgon!

2010-05-21 @ 19:02:59
URL: http://barecho.bloggplatsen.se
Postat av: Erika

Ha ha ha,Helene du är ju morgonpiggare än mig du ; )

2010-05-21 @ 19:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0