Nostalgi helg ; )

I går gjorde vi något vi inte gjort på mycket länge, jaaaa jag minns faktiskt inte sist...

Vi cyklade ner på Napoleon och käkade med Conny och Annika,Cilla och Ström.Jätte trevligt som vanligt.
Tusen Tack Conny och Annika *kramar om*
När vi ätit och druckit mycket gott,så cyklade vi bort till puben Mulligan´s, där var det trubadur och gamla vänner man inte träffat på mycket länge.*Nostalgiiiiii*
Annika kom i sitt livs form och när Björn och jag så småningom valde att bryta upp och cyklade hemmåt, jaaa då var hon i sitt esse *härliga du Annika*

Jaaaa cykla har man ju inte heller gjort på ett tag och arslet känns av idag om jag säger så....*he he*
I övrigt var det härligt sommar skönt ute fast det var mitt i natta.
Jaaa helt sluta stupade vi i säng gubben och ja, herreguuuuud inte är vi van vid sånt där längre.

Idag var dock en ny dag, och som vanligt var jag uppe i god tid......
För idag var det Pillans och Kajzas utställningsdebut i Gävle.Självklart måste jag vara där och dokumentera och föreviga, samt heja på.

Minns ni detta lilla knytte ?



Idag ser hon ut så här, 4.5mån har hon hunnit bli och såååå vacker !
Slutade dagen med att bli Bäst i Rasen valp !




Underbara,vackra.....




domare AnnMarie Maeland var förtjust och skrev en strålande kritik om henne.



Stolt pudel ägare *he he*

Jag passade på att fota lite övrigt i Boloungerparken som vi var i.Herregud så vackert det är där, och fast man är mitt i stan är det nästan trollskt där...














Gävle är bra vackert,tror faktiskt jag ska åka in någon dag och bara fota lite där.
Jaaa nu vill jag ännu mera ha ett nytt objektiv, och tittar och tittar och försöker läsa mig till vad som skulle kunna passa mina behov,men det är onekligen lite som att läsa hebreiska för mig...
Cyberphoto har dock någelunda begripliga förklaringar om objektiven och kanske har jag hittat det jag söker..
Jag trodde från början att det var ett zoomobjektiv jag sökte,men har nu kommit fram till att det nog är ett macro objektiv jag behöver,detta objektiv ska tydligen vara suveränt till såväl porträtt som till landskapsfotografering.Men som sagt det är en helt ny värld med ett helt nytt språk,som jag långt ifrån förstår än.Men man lär så länge man lever ; )

Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro 1:1 till Canon EOS


I runda slängar 4.700:- ,som hittat med andra ord = ))
Men va fasiken,det här med foto är ju så roligt och på något sätt lite avkopplande.Det värsta är att det kan bli lite av ett gift det här.....Kanske helt enkelt blir bäst att byta tillbaka till en kompaktkamera igen,innan man sitter här med ett objektiv för varje användingsområde, á 5000:- st....Kan lätt bli några då.

Passade på att slänga iväg några bilder i går, i sommar värmen som rådde då...
På sonen och två bolltokiga pudlar.






Som ni ser fotar den inte rent i dessa fartfyllda kort,sånt stör mig = (


Sist men inte minst måste jag visa er Pillas senaste investering från "Pudelparadiset",jaaaa butiken heter så ; )
En sådan väska måste jag införskaffa mig på utställningen i Hammarskog,sista helgen i maj.Tur man fått lön då = )


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ja, herregud..vad bliva detta månne..dessa pudlar gör mig konstig på ett bra sätt. Tack för att du kom o fotade, o förevigade dagen. Tänk att den lilla blitt så stor, på ett kort ögonblick bara..och väskan, den går ju inte av för hackor, måste nog köpa en svart också även om rosa rules..

2010-05-18 @ 08:15:17
Postat av: Lotta-Djakartas

Tjolahopp!!

Var inne o skulle se om det fanns nån bild på Kaninernas nya drömvilla.. men hittade en hop med bilder på pillan o Lilla Kaiza. Så fina tillsammans.. nu längtar ja så ja kan döö tills nästa helg i Hammarskog.. Vilken pudelorgie det kommer bli.. så kul!! bara nu inte lilla han tittar ut så ja missar hela alltet... Nä det ska väl inte va nån fara, men ja skulle inte bli förvånad heller.. he he

Kram kram

2010-05-19 @ 21:51:44
URL: http://www.djakartas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0