En underbart solig lördag

Vaknade till en strålande morgon,pigg och utvilad.Kanske med tanke på att jag föll i paltkoma direkt jag satt mig i soffan igår efter en underbar taco buffé som gubben hade gjort.Jag var frusen och mätt och det var som ett slag i huvudet när jag satt mig i sköna fåtöljen och drog varma filten över mig. *Myyyyys*
Vi skulle se filmen Avatar,men det sket ju sig styggt kan jag säga.
Nåja det kommer flera tillfällen ; )

Pigg som en lärka for jag upp före 8.00 och bestämde mig direkt för ett pudel bad medans gubben fick lite sovmorgon.
Lovisa badade jag i går så det fick bli Elviras tur.
Så nu är båda älsklingarna nybadade och såååå fina.







När jag var klar väckte jag gubben och vi åt lite frukost, sen tog vi hundarna och gick en promenad i skoterspåren och njöt av det härliga vädret.Kallt i luften men solen värmde så härligt.

Visst är det väl härligt när solen äntligen tittar in..



Tyvärr så önskar man ju att fönstren var en lika härlig uppenbarelse.
Guuud så skitiga dom är,och nu blir det ju liksom lite mera påtagligt.
Undra om man skulle ta och leja en fönstertvättare fram emot försommaren.

Men några som trivs i fönstren nu är ju Pellisarna som fått komma upp från sin vintervila i källaren.
Här är det Dolly Vardon som riktigt njuter av att det äntligen är vår och hon kan börja växa igen.



Andra som njuter efter långa promenader är....
Alla sätt är bra utom dåliga brukar man ju säga....




Många tror att det är ett problem att ha stora och små ihop.
Har man hundar som är sunda i huvudet så är det sällan något problem.
Mysla och Piraya är två tikar som lika gamla,dock inte lika stora.Men bestämmer gör Mysla.
Men Piraya får gärna dela fåtöljen med henne om hon kan bidra med värmen.

Näää nu ska jag gå ut och hjälpa gubben skotta fram förråds dörren så vi kommer in till alla krukade rosor.
Ska bli mycket spännande att se hur dom överlevt vintern.
Ha en fortsatt skön dag.

//Erika

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vad vackra små Pinglor du har...

2010-03-13 @ 23:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0