Rosresa

När Lotta hörde att vi skulle sova i Köping skrattade hon och undrade va f-n vi skulle där att göra....
-Köping är utsedd till den tråkigaste staden i hela sverige.Det betvivlar jag,med tanke på hur många hålor det verkligen finns i vårt avlånga land....
Hursom så hade vi en jätte trevlig kväll, det har vi så gott som alltid ihop.Men extra mysigt är det ju att sova på hotell. TUSEN TUSEN TACK Conny och Annika för precis allt.Ni är så underbara !

Det vart lite jäktigt här på fredag eftermiddag,då vi skulle åka direkt jag slutade.Och jag han bara hem så kom dom för att hämta oss.Jag hade dock liiite saker som behövde fixas innan vi stack.
Och så fort gubben kom hem från en längre prommis med hundarna så stack vi iväg, fortfarande hade jag lite "andan i halsen"...
Men lyckades landa efter någon mil i bil.Vi passade på att titta in hos Lotta och Jonas på vägen hem,på lite kaffe och ett varsitt glas vin.Jaaa inte Conny som körde då..
Sen drog vi vidare mot Köping, och jag ska väl inte beskylla staden för något myller elelr för den skull något som liknade faststämmning.Men det var ju inte för det vi hade åkt heller...

Vi instalerade oss på rummet som snabbast,svidade om lite och promenerade ner på stan för en bit mat.En alldeles förtjusande stad, i mitt tycke..
Vi tycker ju liksom lite om att strosa runt vi och titta på fina hus och andra kulturella saker.
Jaaaa jag tror det kommit med åldern, men man ser allt annorlunda nu för tiden.
Vi åt en bit god mat på en lite finare restaurang,sen gick vi vidare till stans inne pub,men traskade snart hem mot hotellet för att slå oss ner i deras trevliga lobby.Där beställde vi in sååååå goda "Kaffe Karlsson", mmmmm så underbart goda dom var.Vart ju precis som att dricka Marabou Apelsin,fast lite mer lättflytande.
Avslutade gjorde vi med Pink Panter Annika och jag....

Jaaaa med gubbe som var mer än rund under fötterna och mycket glad så gjorde vi ändå kväller i skaplig tid.

Och i morse var uppe för att se lite av dom sista bröllopsförberedelserna innan vi gick ner och åt en alldeles jätte god hotell frukost.
Och vid 10.00 körde vi in vid Burgers i Köping.En jätte trevlig handelsträdgård dom har där.Med ett väldigt stort sortiment av de mesta måste jag säga. Skulle man vilja anlägga sig ett barrland av kanske mer japansk stil då fattas inget i denna handelsträdgård.
Massor av perenner,pioner,buskar,rosor,jaaaa allt måste jag säga.

Nöjda och glada efter en timme for vi vidare mot Åsby och började med en kaffe och smörgås där.Och Åsby har inte bara en underbar handelsträdgård, dom har också lull-lull där, massor och jag skulle inreda hela mitt hem med saker från dem.
Jag köpte ett par söta pytte små tossor som såg ut som kaniner åt "bebis".Snart så är det dax för honom att titta fram.
En ros vart det också, en gul "Stockholm"
Sen vidare mot vårt egentliga mål, Löta *me love*
Men guuuuuud så besviken vi vart både Annika och jag....
Plantskolan har verkligen skurit ner och exemplaren som alltid har varit av modell "gigantus" förr,såg på sin höjd ut som vilken Plantaget ros som helst.Många var fulla i rost och mjöldagg....
Tråkigt tråkigt,dessutom hade man dragit ner dom enorma rosfälten betydligt och allt såg typ halvdant ut.
-Varför , vad kan ha hänt ???
Det var en besvikelse det må jag säga....

Men i det stora hela var vi nöjda och glada och började resan hemmåt.
Dock gjorde vi ännu ett stopp hos Lotta och Jonas för att precis hinna se när Vickan och Daniel sa ja till varandra.Såååååå vackert och när Daniel torkade sina tårar,jaaaa då brast det ju fullkommligt.Det är synd att säga att man är hårdhjärtad *he he*
Vi satt där som fån och tårarna rann......
Sååååå vackra var dom och jag hoppas verkligen hon fått den drömprins hon drömde om.

Jaaa sen gick resan hem fort,BMWn flyger fram och tjipp tjopp så var vi hemma på gårds planen.

Nöjda,glada och redo att ladda om inför morgondagen och en snabbtur till Söderfors Handelsträdgård ; ))

Jaaaa i övrigt har vi inte hunnit med så mycket.Ska äta en bit mat nu,sen ska jag nog bara slappa i soffan.
Lite bilder från vackra,pittoreska Köping....


..på väg




Snabbvisit hos Lotta och Jonas, gäller att slå flera flugor i en smäll.

Sen vackra Köping....










bästaste Annika















så vackert mitt i stan...







Och lite kaffe Karlsson, mmmm så god !


Och Åsbys underbara smörgåsar....



Och en av dom nya rosorna, Sunset Boulevard.
Doftar helt underbart !!!


Det var den helgen, tusen tack åter igen Conny och Annika.Tack för att vi alltid har så roligt !


Kommentarer
Postat av: Annika

Tack själva, vi har ju så roligt jämt!

Nu ska vi ladda för ett besök hos Per o Inga imorron,få se vad det kan bjuda på....

Tack o kram Annika o Conny

2010-06-19 @ 22:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0