Tro eller ej ???

Låg en lapp i postlådan.......

Jag citerar ;

Kan man få svar på livets stora frågor ?

Människor har i alla tider velat ha svar på livets stora frågor.
Kanske har du funderat över det här:

* Finns det en gud som bryr sig om oss ?
-Knappast,men för mig räcker det väldigt långt med en underbar familj och vänner.
Som bryr sig och förstår.

*Kommer krig och lidande att försvinna?
-Aldrig,inte så länge det finns religiösa fanatiker.

*Vad händer när man dör ?
Jaaa jag hoppas ju på typ en Avatar historia,jaaaa fast inte blå då.

* Kan man träffa de döda igen ?
-Absolut,kanske inte rent fysiskt.Men jag tror vi mycket väl kan känna av dem,om vi verkligen vill.
Jag tror dom kan göra sig till känna på sitt sätt,det gäller bara att vi ser och förstår.Och jag tror vi kan kommunicera med dem via våra tankar och drömmar.

*Lyssnar gud verkligen till böner?
Nääää knappast,jag tror på ödet.Och på tron,viljan och drömmar.
Med tro och vilja kan vi utföra mirakler.Det bevisar dessa religiösa fanatiker varenda dag.Om man använde deras vilja och kraft till något bra,skulle världen se annorlunda ut.

*Vad är meningen med livet ?
Jaaaa ska vi vara krass så är det väl fortplantningen och där igenom utveckling....
Men det är klart det finns mera, mycket mera....Meningen med livet måste vara att få känna tillhörighet och kärlek.Att få ge kärlek och få omge sig med dem som betyder mycket för en.

Vart skulle du vända dig för att få svar på dessa frågor.....
Till mig själv,bara jag kan påverka mitt liv,jag har ett eget ansvar där bara jag kan välja hur jag ska förvalta mitt liv.Vikten av att tro på sig själv och ord språket Våga och vinn räcker långt.

Jaaa också börjar tugget...Jaaa n i förstår säkert vilka som svansat runt och lämnat dessa små lappar.
Men sörrni jag har svaret på alla dessa frågor helt själv ,utan deras rekommendationer...

 




Dom är för roliga dom små inskränkta sekt människorna.
Fast lite bra är det att få dessa små "påminnelselappar", Man inser eller varje fall jag kommer på mig själv vilket underbart liv jag har,vilken underbar familj och vilka vänner jag har.
Framför allt är jag glad att jag har min egen tro och inte behöver pracka på andra den.
För tänk,jag skiter blankt i hur andra "tror",bara det inte inverkar negativt på andra...
Låt var en vara salig i sin tro....

Nog om detta.

I denna värme bölja som råder åkte Björne idag in till Jula och inhandlade "räddningen".Visst är det väl lite otroligt.För ett halvår sedan var det sååå kallt att vi fick stödvärma med vedspisen i köket och knappt kunde gå utanför dörren.En snabb tillbaka blick i bloggen 5/1 2010 så var det -20grader denna dag,hua så kallt det var.
Men idag kom han alltså hem med en AC,mycket välbehövligt nu,när hettan är som värst.
Även om det i dag fläktar skönt.


Som jag sa i går här,så har trädgården fullkommligt exploderat i regnbågens alla färger,och varje dag tillkommer någott nytt.Idag slog en av mina älsklings rosor ut, Edgar Degas
Ni som är nyfiken att se ,är välkommen att titta på lite blomster.

Nu ska vi ta kvälls prommisen med doggarna,sen ska jag göra kväller tidigt idag.
Dels för att jag var på jobbet 06.15 i morse och ska vara där till 07.00 i morgon.
Min sista arbets dag innan en lång skön semester på över 5veckor.

Ha det : )





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0