Inte Lovisas dag idag.

Nääää det var inte Lovisas dag i dag *suck*
I mina ögon är hon ju såååå fin , men jag är klarsynt nog att inse att hon har fel och brister även hon.
-Vem har inte det ; )

Hursom tyckte domaren Cindy Pettersson att hon var för tunn i nos partiet.
Jaaaa smak sak det där , frågar du en (läs flera andra) annan domare så tycker dom hon har ett vackert huvud.
Så är det med hundutställningar, domaren ska följa en ras standard,men i slut ändan är det bara en tolkningsfråga och tycke och smak som avgör.

Jag är glad över att jag fixade att pimpa henne inför dagens show varje fall och att hon uppförde sig, både stog och gick bra.
Lovisas halvsyster Kajza vart dock BIR valp, dock i en annan ring och för en annan domare.
* HURRA HURRA HURRA, till matte Pernilla och Kajza*





Tyvärr blåste det väldigt så pälsen for åt alla håll och kanter.

Tja det var ju liksom inte mycket att stanna och fira precis för min del, så dottern och jag åkte hem tidigt.
Eller hem och hem, inte vägen förbi Bollnäs utan ett besök på Mobackes.
-Ahhhhhh, vilken underbar plantskola *me love*

Alltid trevligt bemötande, aldrig några problem att få ta med sig hundarna in.

Underbart sortiment och det doftade himelskt för en hungrig från restaurangen.

Jag kom ut med en relativt stor uppstammad hibiskus för 149:- , REA, halva priset *me love, igen*
En iris germanica, en blå-gul denna gång *otippat va*



Och vilket rossortiment, jag köpte en Sophia Renaissance, en Bonita Renaissance, en Marsh och en helt underbart vacker ros vid namn Midsummer röd inuti och gul på ut sidan liksom.Ett dåligt kort...



Jaaaa jag skulle kunnat ha plockat ännu flera,men ni vet....
Skulle behövt både större utsrymme i bilen och en större plånbok ; )

Stannade och köpte pizza på hem väg och bjöd mina kära föräldrar på ,dom hade för övrigt varit här (igen) hela dagen med hundarna och passat huset.
När vi ätit och dom åkt så somnade jag så där vansinningt skönt i det svala sov rummet och vaknade en timme senare av att gubben och sonen kom hem från sin fiske resa i norrland.Dom åkte i torsdags och kom hem vid 16.00 tiden idag.
Sååååå skönt att ha dem hemma.Jaa jag tror gubben tyckter det är helt ok att vara hemma också, då han nu har  polimasat ute i trädgården ett bra tag ,vattnar rensar lite här och lite där och bara går och tittar.
He he he, jaaaa borta bra men hemma bäst.

Nu ska vi snöra på oss promenad skorna och ta en tur, dags att röra på fläsket.

Ha det mina vänner.



Kommentarer
Postat av: Lotta-Djakartas

Vaaaaaaaaaaa ingen ny blogg.... ?? är du sjuk?? ok ok du får väl ha lite semester då..

Kram

2010-07-20 @ 09:19:41
URL: http://www.djakartas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0