Grällsta snabbis....

Söndag och sovmorgon , gubben lite seg efter gårdagens svensexa.Kul hade dom och den blivande brudgummen var nöjd tror jag visst.

Efter samtal med Lotta via MSN , så var det bara att ta tjuren vid hornen och åka ner till Grällsta och få misstagen med Lovisas päls tillrättade, och för att grovklippa henne inför helgen om det nu överhuvudtaget skulle bli någon utställning för hennes del, berodde ju liksom på hur allvarliga mina felklipp var.

MEN hade jag vetat att det var rena glans isen ända fram till Heby då hade vi aldrig gett oss iväg.Det var svin halt och det var omöjligt att köra fortare än 70km för då jazzade bilen på vägen och for som smör i en het panna.
Två älgar såg vi också, den ena stackarn halkade om kull på vägen,men den såg vi långt innan.Men den ena stog bara i vägkanten rätt som det var, fan va rädd man blir.

Nåja efter en snabb fika och valp gos , så var det bara att få upp damen på klippbordet och efter granskande så var inte mina misstag sååå allvarliga trots allt .
Lotta kunde snabbt rätta till och klippa av massor av den övriga pälsen.

-PUST !!!!!!!!
-Såååååå jävla skönt att jag inte hade förstört allt och nu kan vi bara hålla tummarna för henne nästa helg, går det inte så beror det inte på några felklipp varje fall.
För mig är hon världens finaste varje fall = )

Vi vart inte långvarig i Grällsta utan vela åka medans det var någelunda ljust ute, så vi for hem med en liten hemlighet........

När vi kom åkte Elvira i badet direkt ,för nu skulle det klippas igen.Det var då fan om jag inte ska få till det någon gång......
Och voilá !!!!!!!

Jag har fått betyget "GODKÄNT" av Lotta.
Nu ska jag berätta för er som inte vet, men Elvira har kliat av sin vackra "top" och har gått igenom div behandlingar för att få bukt med sin klåda i huvet.Och efter foder bytet är det bättre,mycket bättre faktiskt.
Så nu kan hon faktiskt få ihop till en liten toffs.
Så därför ser det kanske lite konstigt ut för er som kan pudel.

Men det känns så j-la skönt att jag äntligen fick till det ok = ))
Men jag fortsätter öva, för i det här blir man aldrig fullärd.

Nu blir det Wallander, öhhhhh ínte var väl Johan Falk filmerna slut än????????

Ha det //Erika


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Suck...ja vad säger man??? Så vacker..

2010-01-31 @ 22:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0