Nytt år, nya tag..

Jahaaa, då har vi ett nytt år att göra det bästa av då ...
Nyårslöften gav vi inga, ähhhh visst är väl det en förlegad tradition som man aldrig någonsin kunde leva upp till.Tvärtom gav dom bara dåligt samvete.

Men får man önska så önskar jag mig ett friskt år, tja någon liten förkylning och ev en magsjuka kan vi väl utstå.Men inget värre, jag ber och bönar också för att vi slipper bortgångar hos både två och fyrbenta....
Uch jag ryser av vetskapen att man inget vet.

Hos våra vänner Katta och Asko började årets allra första dag med en alldeles ny familjemedlem, lilla Ida följde med dem hem på nyårsdagen och allt går så bra och dom verkar trivas med varandra allesammans.
Chipp tjopp sa det, så var dom en riktigt stor familj.




Djakartas Funny Touch "Ida"

GRATTIS Katta och Asko till en alldeles bedårande liten tjej....

I övrigt har nyårs helgen bara swichat förbi, ledigheten är över och guud så skönt vi haft det.Både ensamma,med familjen och i goda vänners lag.
I går var vi ute ett par timmar på skotrarna och det var riktigt roligt, tyvärr hade jag ingen kamera med vilket jag naturligtvis ångrar.
Måste nog köpa mig en mindre kamera av fickmodell så jag kan fota när vi är ute.

Och igår var det precis som att köra i vispad iskall grädde,massor av grädde !!!!
Skotrarna nästan försvann på sina ställen i all snö.

I dag ska vi däremot på kalas hos Helene som fyller år idag, HIPP HIPP HURRA för henne idag !

Men nu har gubben och svärsonen åkt för att hämta en bäddsoffa vi köpt,tänkte ha den på kontoret i fall det skulle bli nattgäster.
Nu har vi sovplatser så det räcker för en hel armé,
Vi har nu 4st bäddsoffor fördelade i huset.

Kort vecka väntar på jobbet och det känns ju alltid skönt , lungn start gör det lättare.
Och nu går vi mot ljusare tider och bara den tanken får det att pirra....

Jag har redan slängt ut julgranen och tagit bort tomtarna, bara stjärnor och stakar står kvar, och nu känner jag verkligen för att göra ett besök på Blomsterlandet och köpa lite små vackra Primulor och andra små färgranna vårblommor.Nu kommer känslan av att man vill förnya och göra om och det är positivt tycker jag.

Ha det bra mina vänner !

Kommentarer
Postat av: Pernilla Gulaker

Underbar liten Ida. Hur läcker som helst...

2010-01-03 @ 12:36:04
Postat av: Katarina

Tack Pernilla för dom fina orden från en mycket LYCKLIG matte och husse!!! Och tack till dej med Erika för att du är så gullig mot mej och säger så värmande ord jämt och ställer Alltid upp när man behöver hjälp med några frågor eller nått annat. Och tack till Lotta som har gjort det här till min hund, tror ni att jag är lycklig eller tror ni att jag är lycklig?????? Kramar

2010-01-04 @ 00:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0