En softis söndag

I går hade vi "pudelträff" hos våra vänner Katta&Asko och det var såååå jätte trevligt.Dom bjöd på super god mat och som vanligt trevligt umgänge.
Vi hade med oss både pudlarna och Amigo,dom andra madamerna som hög löper fick vara hemma.

Och som vanligt är det ju Myran (fd Ida) och Lovisa som syns och hörs mest, dom leker och leker och har såååå roligt.
Jaaaa när man har trevligt går ju som bekant kvällen fort och 01.30 knallade vi hemmåt, Katta och Asko,Ria,Maja och Myran gjorde oss sällskap och dom sprang för allt vad pälsen höll i skoterspåren.

Och idag har dom tagit sovmorgon,riktig sov morgon.....
Klockan är snart 12.00 nu och pudlarna är helt sluuuut, sover som små bollar i sofforna här och där och har inga planer på några som hellst aktiviteter idag.

Näää idag tar vi en slappar dag, alla utom gubben som står på huvudet i kökets underskåp och försöker lösa ett stopp som uppstått, ett ärke stopp.
Händig som han är har han fått "stoppet" att flytta sig och allt är frid och fröjd.Annars är detta en sak som kan få honom enorm irreterad = O

Nu väntar vi på en härlig arbetsvecka igen , jaaa först ska kvällens Johan Falk avklaras.Herreguuud så spännande det är och jag som är en riktigt trötter på kvällarna brukar efter att ha sett dem ha riktigt svårt att sova.
Önskar bara att dom visade den på lördagar ,då det förövrigt bara är skiiiit på tvn

På fredag ska jag tydligen få hjälp med pudelbadet här hemma, "P" som är sugen på att skaffa sig en egen liten Toyis , hon vill se vad hon ger sig in på innan ett ev köp.
Bra tänkt och planerat, då pudelns päls är en hel vetenskap och ställer krav på enormt mycket tålamod och tid,om man vill vara med och ställa ut.

Naturligtvis går det att ha dem i snygga sportklippningar om man BARA vill ha en alldeles bedårande,frisk och rolig hund till sport och sällskap.
Så det är Lovisas tur att bada, så vi får väl se om en rond med Lovisa är avgörande för ett kommande köp.
Hon ska få bada,föna och toffsa. Skööönt ,dåå kan man luta sig tillbaka på fredag ; )
Kanske står jag bredvid med ett glas rött och surrar = )

Nääää då "P", jag ska assistera dig já ; )







Ha ett underbart liv mina vänner !


Kommentarer
Postat av: P

Det ska bli kanonroligt..så söt hon är som blöt, o VACKER som en dag när hon är färdig..

2010-01-24 @ 16:05:32
Postat av: Katarina

Tusen Tack för hjälpen med Ria idag!!! Hon är sååå fin, ja de var som jag sa till Lotta de är kul och se på när ni klipper ni som kan. Men jag lär mig nog så småningom "HAA HAA"

2010-01-24 @ 23:22:10
Postat av: Anonym

hur ofta snoddar du dina pudlar``?

2010-01-29 @ 15:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0