Tisdag

Idag har det varit en låååååång dag på jobbet , först med barnen sen hem och fikade.
Tog förresten mamma med mig hem för att hon ska slippa sitta ensam hela dagarna nu när pappa ligger på sjukhuset.
Förhoppningsvis kan han komma hem i morgon ,trots att han lider av fruktansvärd huvudvärk.Tyvärr får han nog leva med den ett tag till. I morgon ska dom varje fall gå in i hans öra och "dammsuga" det igen, alltså göra det fritt från blodansamlingar som samlas i innerörat (tror jag det var)

Jaaaaa hursom, så när vi hade druckit vårt te/kaffe och ätit tekakor med varmrökt lax och ishavssallad på så skjutsade jag hem mammsen och fortsatte till jobbet för ett kvälls möte, jaa kl är 20.00 nu och jag har nyss kommit hem.
I kväll hade vi Lena Brolin där som föreläste om brottsförebyggnade åtgärder och om hot och våld.
Mycket intressant och nyttigt vetande tycker jag, även om jag hoppas att jag aldrig ska behöva praktisera det jag lärde mig idag.

Snart är det dax för dottern att hämta sin nya valp,och naturligtvis längtar hon mycket.
Otroliiiigt söt är hon,till rasen en liten Japanese Chin.



Jag har fått påbackning om att visa mer bilder på dom stora här hemma, och då antar jag att det är Amigo och Piraya man vill se. Och här kommer dom i egen hög person.
Två helt fantastiska individer och jag vill verkligen rekommendera riesen som en aktiv familje hund.Underbara hundar,stora,trygga och mycket kärleksfulla.

Piraya



Amigo gör snöänglar



-Jaaa visst är det liiiite kallt det där skägget,när han kommer och lägger det på mina bara ben..
När  han är alldeles frostig i det.Och visst gör det lite ont när han med sina 43kilo kliver en på dom bara tårna.Och visst är det lite svårt att få åt sig täcket när han lägger sig på det,och visst kan man nästan tappa öronen när han vrålar ut sina kärleksförklaringar.
-MEN........ det är ju det som är det fantastiska med den här rasen.
Åhhhh guuuud va jag älskar dem.




Och då kanske det kan passa med en bild på de minsta också ????



Till skillnad mot Amigos 42kilo väger dom bara 2kg styck, men för det styr dom och ställer med både Piraya och Amigo,och dom fogar sig så snällt,som om dom inte fattade att dom skulle kunna göra mos av dem.


Men nu ska jag tacka för mig,dels för att Bygglov utgick pga en skeeeeeten handbollsmatch och dels för att jag börjar 06.15 i morgon bitti, thats my life.

Kommentarer
Postat av: Katarina

ÅÅÅ va fina dom är Bluppen o Rajan, och jag vet en till som avgudar dessa hundar PUSS till er båda från lilla mej!!!!

2010-01-20 @ 03:29:07
Postat av: Christina i Taxinge~

Ååååååååååå, dessa ljuvliga jättar!!!:-)

Tack för de bilderna, Erika!

Riktiga mumsvoffar!

Snyggt halsband på den ena....ser inte skillnad på dem!:-)

Är halsbandet tyg eller läder....?



2010-01-20 @ 10:12:07
URL: http://www.123minsida.se/Christinas
Postat av: Ullis i Hälsingland

Åh vilka härliga bilder. Ja visst är livet med Riesen helt underbart!! Våran Athos är oxå en riktig snömurmel ser mest ut som jultomten när vi är ute. Dom mindre tjejhundarna blir lite trött på honom när han bjuder upp till lek, slåendes med tassarna framför dom livligt snackandes med hög basröst "kom igen nurå så brottas vi lite" eller när han kommer med 2 meter träd som han avverkat i skogen för att ha som pinne, då har dom lärt sig nu att ducka o låta honom springa förbi i skogen.

Ha det så bra o tack för rolig läsning/Ullis

2010-01-20 @ 10:32:06
Postat av: Erika

Christina det är läderhalsband dom har med strass pärlor i,båda har likadana.

2010-01-20 @ 14:31:33
Postat av: Pernilla Gulaker

Snygga hundar. Kul att se då jag aldrig lagt ett extra öga på rasen..Men vavvorna då...sötast!!!

Snygga halsband..

2010-01-21 @ 07:48:51
URL: http://www.trazta.com
Postat av: Helene

Nja.... jag ger då en röst till Amigo och Piraya som sötast jag!

2010-01-21 @ 21:32:42
URL: http://barecho.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0