Lite kalas..

Veckan bara sprang iväg och vips så var det helg.Tyvärr far helgen iväg lika fort den....

På fredagen hade vi liten middag här hemma, Annika och Conny och dottern och hennes sambo,som tyvärr fick förhinder pga jobb.
Vi bjöd på grillat,potatis gratäng,sallad och lite annat smått och gott.Kaffe med kladdkaketårta som efter rätt och gott att dricka till sen blev det surr ända fram till efter ett på natten.
Jag fick en klematis av Conny och Annika,Pink Fantasy heter den och är en jätte söt klematis.

 

och en jätte söt ljus lykta med texten... 

"Erika,Stark och duktig,tar ansvar.Har aldrig problem att fatta beslut"

He he he, kanske stämmer,åtminstone med besluten ; )

Så lördagen hade vi en liten lagom sov morgon fram mot 08.00 tiden.Så skönt att bara få välja själv när man ska stiga ur sängen och hundarna dom myser så gärna på morgonen.
Vi åt frukost och for sen in till Gävle för att byta cykeln som gubben hade köpt åt mig.Han hade valt fel modell tyckte jag,då jag vill ha dampirre modell.Tyvärr var den slut på Biltema så vi fick pengarna till baka och gick in på Jula och tittade.Och där hade dom precis rätt modell till REA pris dessutom !



Så nu tycker gubben vi ska ut och cykla.....Men det är ju kallt,och jag har ingen lust alls just nu ; (

Nääää idag söndag blev det i stället en shopping tur tillsammans med mammsen,pappsen och doggarna.
Vi var till Owe J och Valbo en snabbis,sen bjöd mamma på snabbmat (AGA)
Och nu vart jag så trött på ögat att jag och pudlarna nog vill vila i soffan ett tag och titta lite tv *myyyys*
Ute är det kallt,eller kallt och kallt men lite ruggigt en sån där typisk höstdag  med regnet hängandes i luften....
Bara för det kommer solen nu.
Jag plockade in några pellisar jag tyckte synd om och måste snart börja ordna med vinterförvaringen åt dem.Mer belysning måste införskaffas och ute i förrådet där jag förvarar alla stamrosor måste det städas och ställas i ordning om det överhuvudtaget ska rymmas någonting.

Hibiskusarn lever dock livets glada dagar den här tiden på året och här om dagen slog två till ut, från skotten dottern tog för två år sedan i Egypten.





Det tar ungfär två år från liten stickling till att få upp dem så de kan blomma på stadig gren.
Men det är värt väntan.

Ska ni åka utomlands ?
Snälla tänk då på mig,ta gärna en liten kvist av någon vacker hibikus som ni ser.Det är så roligt med ett litet minne bakom dem.
Jag har från Florida,jag har från restaurang Java i Uppsala,jag har från Egypten,Kreta,tunisien,från chefen,vänner, och bekanta och det är så roligt att få.

Så kom ihåg om ni åker utomlands eller om ni annars bara har eller ser en fin hibiskus att tjyva ett skott.Mer än så här behöver det inte vara...Går utmärkt att bara bryta av.




Denna vecka inleds med två dagar planerings dag, i morgon fm kommer vi sitta på föreläsning om "Barns inflytande".Kan bli riktigt intressant och mycket tänkvärt.För vems skull gör vi det vi gör på förskolan ?
Säger vi nej när vi borde säga ja ?
Sen blir det fortsatt arbete runt detta och vidare planering runt verksamheten.
Och förmodligen säger det bara vips så har även den veckan gått.

Och nästa helg kommer vi att ställa ut båda dagarna.Monki på lördagen och Amigo på söndagen.Och jag hoppas verkligen att Monki inte fegar ur och "tappar" svansen.
Håller hon måttet så tänkte jag att vi anmäler henne till Sundsvall också.Pudlarna är avställda på obestämd framtid och jag vill verkligen ha något nytt att ställa ut.

Har mejlat lite hit och dit och vi får se vad det blir ; )
En till pudel vill jag absolut ha och jag är öppen för lite olika förslag nu faktiskt,
vi får se vad mina mejl resulterar i.
Men vi kan också tänka oss en egen japanese chin.
Tja vi får se, ingenting kanske går i uppfyllelse så jag vågar inte ens hoppas.Men jag vill verkligen ha något att ställa ut nu, det är ju mitt intresse,min hobby.

I helgen som kommer fyller älskade mamma år också, 70år !
Och vi ska försöka hinna gratta henne med restaurang besök och paket.Hon vill själv absolut inte ha något stå hej och det får vi acceptera.

Ha det mina vänner // Erika

Kommentarer
Postat av: Helene

Självklart kan jag ta nåt sånt till dig ifall jag åker utomlands, problemet är väl bara att jag inte har en aning om hur en hibiskus ser ut.....

2010-08-30 @ 07:09:01
URL: http://barecho.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0