Premunationen är uppsagd.

Jahaaaaa ,så var denna ledighet snart slut då. Och varenda gång känner man sig lika snopen över hur fort det går ......

Men liiite har vi varje fall fått gjort, också har vi ju hela dagen på oss idag med.
I går kom mamma o pappa på förmiddagskaffe och när dom åkt så stoppade jag "Puddela" i badet,var ju tvungen att prova nya schampot och balsamet.

Schampot kan jag väl inte påstå att det var någon "Aha" upplevelse direkt ,tillsak hör att jag tror det mesta av dessa produkter som ska vara såååååå fantastiska är gravt överreklamerade.Och vi hund folk är ju såååå lättlurade och man vill ju så gärna ha det bästa ; )
          
Av alla de balsam jag provat så är utan tvekan Head&Shoulders det absolut bästa,dessutom reducerades snökluvorna i benen radikalt i vintras när jag använde just det balsamet tycker jag.
 
Gubben han tog fram högtryckstvätten och blåste av altanen på framsidan av huset. Och sen städade jag av och diskade krukor och div lyktor som står där.
Vart ju så fint och fräscht igen. Så i och med detta så sa jag upp premunation på snö och slask , tyvärr verkar utgivaren lite trögfattad.

Satt lite penséer och pyntade i lyktan vid dörren, tänk att man kan bli såååå lycklig över lite blommor = )





Söker en vit kruka nu bara ,som jag brukar ha på altan bordet. I den ska det också planteras penséer och en liten påsklilja. Men jag misstänker att denna kruka står i växthuset och problemet är bara att dit är det 1m snö *typ*

I går gick vi ner mot sjön med hundarna, jaaa skoter spåren håller fortfarande.
Sen var vi hem till Katta och Asko och lämnade schampot jag tog med hem från mässan åt henne ,tog en snabb fika och pudlarna körde sina race.
Sen fort hem och matade hundar och en sväng i skogen,mat till sonen och sen till nästa......

Vi var bjuden hem till Conny och Annika på grillat , jag hade ju tagit upp en laxsida så den fick också följa.
Vart en kväll med massor av god mat, och grillat är ju aldrig fel.

Nu har jag precis brett smörgåsar i olika valörer,kokat kaffe till gubben och Te till mig och dukat upp framför tvn, gubben och jag sitter i varsin fåtölj ,med filten runt och kollar på morgon tvn. Riktigt mysigt : )

Lotta hon är i skrivande stund nere på arlanda och ska leverera underbara och söta "lilla brun" till Serbien.
-Uch tur att jag inte behövde vara med, jag skulle aldrig klara det för jag är på tok för känslig för sånt där.
Hade jag haft pengar skulle jag ha köpt henne direkt, om jag hade fått dvs ........

Men jag ska köpa mig min alldeles egna "lilla brun" jag med, tids nog så..... ; )



Nu väntar en kortvecka ,sen..........
Nordiska Trädgårdar 2010 på lördag.Guuuuuud hur ska jag kunna bärga mig???

Nää nu ska vi dricka kaffe med mamma och pappa. / Ha en bra dag




Kommentarer
Postat av: Katarina

Å fyyy sååå jobbigt att veta att den lilla bruna har åkt, ja jag vågar nog inte säga de till Asko, ja han är lite blödig för sånt ni som inte vet...Men hoppas att hon får det bra lilla hjärtat!!!Ja undrar hur de har varit om man har haft råd att köpa fler??? ja då har vi nog inte kunnat bo kvar här inte för huset har inte räckt till, å sen har jag fått haft en som badar och trimmar åt mej.... Oj vilka drömmmmmar men de har varit kuuuul......Ja ja tillbaka till verkligheten, nu är det fika å sen fortsatt städ av v-rummet.. Kram

2010-04-05 @ 13:02:43
Postat av: Margareta

Kära Erika.

Jag hittar inte din hemsida med mailadress så det får bli så här...

Vill du vara bussig och skicka över de bilder på hagen du tog på utställningen i helgen. Behöver ha dom. Tack snälla i förväg.

2010-04-06 @ 19:12:35
Postat av: Jennimari

Hej



Fick bilderna av Lotta som du tog i helgen om min tik.

Tack så jätte mycket!!



Mvh Jennimari

2010-04-06 @ 21:40:36
URL: http://jedalins.blogspot.com/
Postat av: Erika

Maggan vilken adress ska jag skicka dem till ?

Jag skickade dem till Helene och bad henne ge dig dem, det gjorde jag i söndags.

2010-04-07 @ 06:37:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0