"Lilla Stockholm"

Jaaaa idag är det synd att säga att det var sovmorgon.
Efter att ha hämtat gubben från angelfisket i går kväll ,kom man i säng relativt sent för att kliva upp 04.30.
Jaaaa det var som en dimma när klockan ringde,men som alltid när det är hundutställning så går allt lite lättare.Även om man inte ens ska ställa ut själv.
Ganska precis 05.30 stod Helene och David utanför och och vi drog mot Stockholmo.
Domare för dagen avr en engelsk kvinna, jaaa vart hon gått sin domarutbildning och vad hon har för tidigare erfarenheter förtäljer inte historien,men dömde märkligt det gjorde hon.
Inte för att Helenes hundar inte var i BIR-BIMet , utan för att jag aldrig fattade hur hon hon såg på rasen.
Men någon sa att hon själv hade setter och då trillade ju helt plötsligt allt på plats.
Men det kan ju bli såååå knepigt om man dömer efter setterstandarden på som i detta fall Springer.Dom har ju liiite olika egenskaper.

Ja hur som ,det var en trevlig dag.Lotta mötte upp där nere och tillsammans shoppade vi loss.
-Vi är ganska bra på just det.Och jag brände väl några hundra.
Ett gallon med schampo,minkoljespray,ett nytt läderkoppel,en utställningskedja a´la miniatyr,ett balsam.

Jisses ! Hur ska jag ha råd att shoppa loss även nästa helg??????
Är ju Nordiska trädgårdar då på samma plats, och då lär ju plånboken stå som ett abborre gap.
Tur man äter upp sig nu över påsk, för sen är det slut ätit resten av månaden.
Nåja hundarna har schampo och är fina ,det är ju varje fall huvudsak ; )

Lite bilder från idag...


Messi i juniorklassen , han var för ung enligt domaren ! ??
Som gärna vela se honom om ett år.
-Skulle inte tro det va !


Dom som hade sån stil, och i juniorklassen ska man inte vara fullvuxen.
Det är liksom det som är vitsen med att ha olika åldersklasser...


Helene och Jill

Jill och Fly


Domaren i sin inför påsken väldigt trendiga dräkt.


Leyton i championklassen, han slutade som 2:a bästa hane.
Bästa hane var ?????????
-Ähhhh strunt samma.

Hursom jag fick det jag skulle ha, och fick se en strålande vacker öppenklass på Toytikarna.
När springerbedömningen var klar, packade vi filtar,filtar,filtar och några filtar till ,ett par tre fyra bäddar och några filtar till.Två burar och 5 hundar och gav oss ut i solen och mot bilen.


Något jag kan försäkra är att Helenes hundar aldrig fryser eller ligger för hårt ; )

Liiite trött på ögat och väl hemma, tog jag mig en tupplur i soffan medans älskling kollade hockey och fixade sin underbara räkgryta.

Lite senare och lite piggare ,satt jag på kaffe och dukade fram kex och ost. Och nu ska här ses "Luftslottet som sprängdes"

I morgon är en annan dag, undra vad vi ska hitta på då ?

Ha det // Erika

Kommentarer
Postat av: Helene

Tack för igår! Visst var filmen bra? Tyckte nästan den var bäst av dem alla tre.... speciellt när det var rättegången, minen på den självgoda Teleborian gjorde halva filmen...

2010-04-04 @ 15:53:38
URL: http://barecho.bloggplatsen.se
Postat av: Helene

2010-04-04 @ 15:53:57
URL: http://barecho.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0