Nu är fästingarna här...

Nu är verkligen våren på intågan, gubben och jag har städat en hel del i trädgården.Vi har eldat upp gamla pinnar och grenar och jag har faktiskt börjat klippa ner rosorna.

- Jaaaa jag vet att det är tidigt ,men vi får hoppas på en varm och skön vår.
Jag har klippt ner ca 50st samt alla stamrosor och nu återstår väl ca 100st att sätta sekatören i.
Händerna är som varje vår helt sönder rivna av alla taggar.

Gräsmattan torkade upp ovanligt fort i år och vi har krattat en del av den.
Nu ska vi så fort vi får tid över ta släpvagnen och åka bort till stallet och hämta hem hästskit/torv.
Sen ska det hämtas hem jord från återvinningen.

- Jaaa denna årstid bjuder verkligen på div arbete, men oj så roligt det är att äntligen få sätta fingrarna i jorden.

Hundarna njuter också av att nu kunna ligga ute medans vi påtar,dom leker med sina bollar och jagar varandra runt rabatterna.
Förmodligen är det just allt detta påtande som nu gör att man är både röd i ansiktet och väldigt trött på kvällarna.

I går var jag tvungen att bada Elvira igen, då hon hittat något smarrig skit att rulla sig i, tur jag såg det så hon inte han in och hoppa upp i soffan eller sängen....

Jag passade på att flytta fram "bollen" lite på henne och tar varje tillfälle i akt att träna, träna och åter träna på detta med pudelns frisyr.
Herregud det ser så lätt ut när andra klipper ,sen känns det som man har tummen mitt i näven när man ska till själv.
Men jag har Elvira,den lilla stackarn som jag övar på.Och henne har jag alltid klippt själv på och jaaaaa, jag lär av misstagen (hoppas jag)
Naturligtvis får jag hela tiden Lottas utlåtande och korrigering, och det tackar jag verkligen för.
För som sagt detta är verkligen inte lätt. Men jag både vill och måste lära mig detta om jag vill hålla på med pudel och kunna ställa ut.

Hmmmm, det var verkligen mycket lättare när man hade Springer,dom kunde jag klippa i sömnen.




Jag märker också att jag lär mig mycket av att knäppa kort så här efter varje klippning, man ser på ett helt annat sätt då ser jag.
Jag såg direkt att jag måste få frambenen att inte se så korta ut, jag vet också att jag måste "odla" päls mellan bollen och framsidan på frambenet.
Så det blir nästa läxa...

I morse när jag var ut med hundarna så tog jag kameran med, och nu är det verkligen så fint ljus på morgonen.Klarblå himmel och alldeles lagomt kallt för att det inte ska vara kletigt.





Ute på hal Is ???








Sen blev det bara tok , och hon tyckte dom blåsande löven var så roliga <3

Idag har jag också plockat dom första fästingarna på hundarna, så inget gott som inte har något ont med sig,eller var det tvärt om ....

Kram //Erika



Kommentarer
Postat av: Eli

Ser at "Grand old man" Amigo fortsatt er like vakker. Dine Pudler er så söte så man nesten vill ha! Men, bare nesten for min del, for her er det Riesen som gjelder :-)

Önsker dere en skön vår!

Hilsen fra Eli

2010-04-21 @ 23:22:33
URL: http://www.kennelblackemac.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0