Fredag och lördag..

I fredags slutade jag tidigt, och som vanligt har man tusen saker på schemat. Jag slängde i väg en signal till sonen på väg hem från jobbet,men inget svar.Så jag åkte in på Lidl med Lotta i luren för att se om dom hade kvar någon klematis för 49:-.Men ick sa nicke......
Konstigt, är det sååå många som köper blommor på Lidl, dom fick ju in dem dagen innan....

Nåja jag åkte hem och hann in i hallen ,så ringde telefonen...
-Hej , kan du hämta mig nu ?

Jaaaa va säger man, pöjken hade suttit i prov och kunde inte svara när jag ringde.Så det var bara att åka samma väg tillbaka igen.

Sen hem för att sätta på kaffe och sen kom Pernilla med Puddeli och Puddelas lilla syster Kajza.
Vi kollade in lite utställningar och surrade en stund.


Kajza hade växt ,men var fortfarande precis lika söt.
Mycket lik sin halvsyster Lovisa (Puddela)

Tindra,vår katt tog vara på besöket och talade verkligen om att hon också bor här hemma,och också vill bli klappad på ; )



Senare tog gubben på sig kockförklädet och gjorde i ordning ugnstekt fläskfilé med kantarellsås och riven cheddarost över,pommes och sallad. Mums va gott det va !
Jag tog faktsikt en cider till maten också.Men fredagr är vi inga hjältar gubben och ja, så vi kom i säng i oförskämt god tid för att vara en fredag.

Men detta har ju sina fördelar, man kommer upp i tid och vid 08.00 hade jag badat första pudeln, och pratade med Marjo i luren medans jag fönade.Kul att det är fler som är talbar i den tiden ; )
Jaaaa sen var det pudel nr tvås tur.Bad fön och toffsning.
Och slutligen min tur.
Sen packade vi in hundarna i bilen och åkte ner till Lotta och Jonas.Hon skulle klippa Lovisa så klar det bara går inför nästa lördag då det är utställning i Västerås.
Själv kavlade jag upp ärmarna igen och stoppade Eskil i badet.
Den här årstiden är det verkligen inte lätt att hålla pudlarna rena, vilket ju också bidrar till att vi badar dem så ofta.


Lovisa på bordet


Kanske ingen vacker syn, men den som väntar på något gott....

Tänk va varmluft kan göra ...




Min egna lilla Prinsessa, hon vart också sååååå vacker att det nästan gör ont i hjärtat.





Naturligvis han vi ju med annat också......

Vi var bort till Burgers i Sala en sväng , och det är ju en trevlig handelsträdgård även om den gör sig bäst om sommaren.


Halva priset *Me like*






Och när kvällen kom så fixade gubbarna grillat, och som den jägare Jonas är så blev det för kvällen Älgfilé och Älgentrecote med råstekt potatis och fetaostsallad, guuuud va gott det va.
Kaffe och glass till efterrätt. Och sen hade jag bara velat lagt mig och sovit....

Men nu skulle ju gubben upp och jobba söndag morgon så det var bara att ge sig ut i hällregnet och bege sig hemmåt.
Det gick dock bra att köra även om jag var väldigt trött.

Nu har jag messat lite med Lotta här på morgonkvisten, bilder som skickas fram och tillbaka.Hundar granskas hit och dit.Tänk va det går framåt, förr fick man knäppa egna bilder lämna in för framkallning och i bästa fall var det 4st som var bra på en 24bilds rulle och sen skicka i igenklistrade kuvert till varandra,möjligen spara dem och visa på nästa sammankomst.
Så praktiken kunde det ta flera månader innan man fick se korten man tillsammans hade tagit.

Idag är det dock en ny dag, vi får se vad som hände ri dag.Men nu ska jag ta med hundarna till skogen en sväng.

Ha det // Erika



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0