Upp som en sol,ner som en.....

Idag hade jag min tidiga dag,det innebär att jag börjar 06.15.
Sagt och gjort, uppe med tuppen. Nu känns det nästan,bara nästan mysigt att kliva upp och gå ut.
Solen är på väg upp och fåglarna kvittrar,inte en kotte ute här hemma....
Jaaaa våren är verkligen på väg...



Snön har smält förvånande snabbt och jag börjar bli liiiiite orolig för att Helene och jag ska förlora vårt vad mot David,om att det till helgen ska vara helt snöfritt här.
Dagsläget ser nu ut som sådant...





Nåja jag är inte jätte orolig för att vi förlorar vadet, gör vi mot förmodan det hittar vi på en perfekt  ursäkt som alltid.

När jag kom hem från jobbet idag var det som allra skönast på vår altan på baksidan, jag var bara tvungen att ta fram kameran och fota lite....

Först från fönsterbrädan..

Pelargonen TipTop


Fina zonalen jag fick skott av från Annika förra året,blommar just nu med tre stora bollar.



Tiffy och Benjamin gjorde vårpremiär.Men får fortfarande vara inne på nätterna.









Pudlarna dom njuter på pudelvis dom....












Storsnuffe han njöt,på sitt sätt...




Jaaaa jag fick sån inspiration att jag bestämde mig att nu ska här sys gardiner !
Åh det ska ni veta att det behövs en hel del energi för att ta fram symaskinen och ta tag i mätande,klippande för att få till det.Uch jag får igång adrenalinet bara av tanken.
Men jag andades djupt flera gånger också började jag, tja jag ska väl ärligt säga att det började med att jävlas direkt.Först gick det en propp.........grrr.
Helt otroligt gick mätningen och klippningen,fållandet av kanetr osv rätt bra och relativt fort.Så jag gjorde klar alla tre gardinerna så det bara skulle vara att sy på löpande band.
Trodde jag jaaa........
Jodå 2dm kom jag,sen smällde nålen av !
Och därmed var det tack och hej ....
Tyvärr hade jag ingen mera nål hemma, så nu får dom ju vänta varje fall.Morgondagen lär knappast lämna vare sig tid eller lust övers för att sy, för i morgon jobbar jag sent.
Men det ena gav varje fall det andra och direkt gubben klev innan för dörren satt jag honom på att tvätta fönster,ibland är det bra att sätta dem i just sådana här jobb då han direkt konstaterade att köksfönstren såg för hemska ut och bara måste bytas ut ; )
Så nu får fönstren gapa tomma,utan vare sig gardiner eller krukor.
Så nu är det väl bara en tidsfråga innan rykten börjar cirkulera att vi håller på städar ur för flytt,jaaaa kanske rent av skilsmässa.

Ha det / Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0