Rocklunda SKK

I går efter jobbet åkte jag med Lotta hem till Grällsta, vi åt tacos och hade en liten myskväll.
Men som vanligt på fredagar är man ingen viking precis, och som tur var är Lotta lika kvällstrött numera.

Så vid halv elva gjorde jag kväller och tog mina flickor och gick och la mig.

Klev upp vid 05.30 ,gick ut och rastade ett gäng hundar och gav dom lite frukost sen.
Sen var det bara att kavla upp ärmarna och börja bada och föna.
Gjorde Lovisa först och Emil efter frukosten.Sen gjorde vi oss klara för avfärd.Utställningen var ju så gott som "nästgårds" så det gick fort dit.

Vi hade både Boston terrier och Dvärgpudlar före oss i ringen. Men för det var vi tvungna att vara där innan dv.pudlarna började för att få henne inmätt.

Nu är hon ju solklar Toy,men det måste göras tills den dagen hon går upp i unghundsklassen och slutligen "slutmäts".

När Lotta mätt in henne så hade vi gott om tid för shopping...

Sen var det då dags för Lovisa, hon var såååååå fin och jag är sååååå stolt över henne.
Hon slutade som 2:a bästa tik ,ett strålande resultat tycker jag då jag vet att tiken som vann är mycket svårslagen och har flertalet vinnartitlar i bagaget samt ca: 25cert.

Domaren Torbjörn Skaar var stormförtjust i henne och lovade vinnartikens ägare att hon minsann skulle få konkurrans av denna tik framöver.
Det var alltså min lilla Lofiiiisa han pratade om då = ))

Naturligtvis sa han det med skämtsam ton, men ändå ..... *döööör av stolthet*
Hon är utställd officiellt två gånger nu och är placerad i Bästa tik båda gångerna, det tycker jag är helt ok av en tik på 13mån.Tack Lotta för att jag får ha dessa underbara hundar åt dig.

Jaaa sen rastade vi hundar ,fikade och minglade ett tag innan vi slutligen packade ihop vårt pick och pack och åkte till Nisses tillsammans med Harrieth.
Och där möttes man ju som vanligt av massor av underbara lull-lull saker och som vanligt massor av "vill-ha" lyktor.
Sen tog vi Blomsterlandet,Barnenshus och slutligen Bahause där jag hittade flytande tomatgödsel till mina Pelargoner.
Jaaa sen köpte vi pizza med oss hem och åkte hem och åt tillsammans med gubbarna.

Vi passade på att fota lite, men det vart väl lite sådär halvdant då vi båda var helt sluta efter dagen...
Men Emil och Petter hamnade varje fall på bild.

Sen åkte vi hem gubben och jag, och jag hade tänkt att jag skulle ta en liten stödvila i bilen men på radion var det Clabbe med disco från 80 talet , jaaaa finns det något så bra i musikväg som gamla disco godingar från 80-talet?
-Knappast !

Så istället sjöng vi för högan sky *he he*
Så resan hem vart riktigt trevlig = )


Vi kom hem vid 20.00 och nu sitter jag här och njuter med en kall cider och med mycket trötta ben och en fot som troligen inte ens lever längre, uch den är hemsk = (

Bjuder på lite bilder från dagen som varit.


Suddigt ,men glada miner i kön till inmätningen.


domaren Torbjörn Skaar ,var förtjust och Lovisa fick en strålande kritik .


Lovisa





I tävlan om "Bästa tik"


Jaaa sen vart det några halvhjärtatde försök till foton på ....


Emil, och....


Petter



Det var min dag det , nu riktigt längtar jag till sängen.

I morgon ska jag bara njuta av sol hoppas jag, och sköna stunder i trädgården.

Ha det bra mina vänner.






Kommentarer
Postat av: Katarina

GRATTIS GRATTIS!!! ÅÅÅ så vacker hon är Lofiiiiisa, bedårande, ja nu får dom andra se upp minsann... Oj vad mycket roligt ni har hunnit med! Själv har inte min dag varit så kul då Ria rulla sig i folkskit fyyyy sååå viddddddrigt, ja ni vet ju såå kul de är... Kram

2010-04-24 @ 22:54:22
Postat av: Helene

Grattis!! Lovisa ser jättefin ut - häftiga rörelser ser hon också ut att ha!

2010-04-25 @ 21:35:07
URL: http://barecho.bloggplatsen.se
Postat av: Annika

Grattis till placeringen,

hon såg verkligen fin ut!

Kram Annika

2010-04-28 @ 21:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0