Fredag och dags för pudelbad.

Fredag och äntligen lite ledighet.
Tog en fika med mammsen och pappsen som satt här och väntade när jag kom hem

Pratade mest om rusten på deras nya lägenhet,för i morgon skriver dom på huset som dom nu fått sålt.
Dom flyttar 1 december och då ska hela lägenheten vara rustad,så vi pratade om lite tapeter och ditten och datten.
Nu är min pappa rätt provokativ och många gånger vill jag mest bara slå huvudet av honom.
Nåja det är deras hem och dom som bestämmer hur det ska vara.

Jag ska varje fall ta bilen och åka hem till dom i morgon och plocka hem lite saker som är våra,för nu blir vi ju av med världens största förråd,logen.
Vi har hur mycket möbler som hellst som står där,gamla och väldigt vackra som jag hellst inte vill göra mig av med,men jag anar nu att jag inte har något val pga utrymmes själ.
Nåja i morgon skall jag åka för att hämta hem ett skrivbord till sonen och en säng och ett sängbord till "datarummet".
Hojta till om ni söker någon möbel ,kanske har vi det.

Nu ska jag förgylla fredags kvällen med att först dammsuga sen ska jag ta och bada åtminstone en av pudlarna.
Och sen tror jag minsann att det får bli någon smarrig köpmat i kväll,vad vet jag inte än.
Gubben han stack och köpte virke,för här skall spikas nytt staket i morgon,nu ska det fruktansvärt fula gunnebostängslet bort på baksidan och ersättas med ett nytt trästaket.Jag fotar väl när det blivit klart.

Ha det mina vänner ! //Erika


Kommentarer
Postat av: Christina i Taxinge

Hej Erika!

Såg ditt inlägg på min hemsida - tack för att du hör av dig!:-)

Jag är så glad att frilandshibbarna tog sig för dig!

Det var ju inga praktexemplar precis som du fick ta hand om.....

Har en stackars ynklig kvar här - ska nog sätta den i kruka så som du gjort och se om det blir nåt av den. Men vart har man dem på vintern?!

Hibbarna jag köpte på Tradera slängde jag ut i "skogen". Fy va "vita flygare" de hade hela tiden!!! Blä!

Men nu, när jag börjat fundera på att ta in dem igen, står de fulla med knoppar!:-) Inte kan jag klippa då!

Du ska jättegärna få sticklingar alldeles gratis - vill absolut inte ha betalt!!!(-:

Men en liten klutt Flox eller Daglilja tar jag gärna emot vid tillfälle...:-)



Kram,

Christina



2009-09-18 @ 19:29:17
URL: http://www.123minsida.se/Christinas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0