Tack gode ?

Just nu känns det som om jag vill tacka gud, eller vem det nu är som kommer på allt finurligt....
Idag vill jag tack för dammsugaren och tvättmaskinen.
Alltså kan ni tänka er ett liv utan dessa två hjälpmedel, för mig är dom ovärderliga nu då 20 hundtassar skitar ner rättså ordentligt.


Moppen ska heller inte föraktas, utan står också högt i kurs nu.



Kunde man mäta milantalet på tvättmaskinen så skulle den räknas som "långmilare" trots att den är ny sen förra året.


Näää efter att ha tvättat och hängt tre maskiner, badat,fönat och klippt båda pudlarna med underbara dotterns hjälp (hon badade och fönade den ena) så for jag ner på stan för att hämta sonen från skolan, handlade lite på vägen hem och gjorde lite kvälls fika.
Efter det tog jag med mig Amigo och Piraya och åkte ner på stan, till lägenheten som gubben rustar åt mamma och pappa.
Jag tog en promenad med hundarna först och dom tycker ju det är så spännande att få promenera i stadsparken.
Finns ju hur mycket dofter som helst skulle jag tro och trafik bullret efter gävlevägen och allt övrigt att titta på är riktigt stimulerande och dom sover nu sött här hemma.

Lägenheten börjar ta form ,även om det är mycket kvar att göra.
Igår kväll hade gubben fogat stavmosaiken han satte upp över diskbänken och satt upp halogenbelysningen under köksskåpen och guuud så fint det blev.
Idag pysslade han med att sätta dit nya kontakter i köket och skulle sen börja tapetsera i tv rummet som är rätt stort.Så han lär nog bli sen.....
Jag lovar att bjuda på lite före och efter bilder sen.

Nu har jag kosat ner mig i soffan ,naturligtvis med laptopen i famnen och mandariner som gotta.
Får ju inte missa Bonde söker fru och Halvåtta hos mig , ja jaaa "pensionärsvarning" jag vet....

// Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0